27 februar 2007

Ufatteligt

at man kan bruge det meste af en (faktisk to) weekend på at tage sig sammen til at sy en trøje sammen. Men det gjorde jeg. Da jeg endelig kom i gang, tog det faktisk ikke så lang tid, så nu er den tykke trøje færdig.

Dorthe - trøjen er rigtig blød, varm og lækker, så den ryger i sommerhuset. Dér er der virkelig brug for sådan en trøje, når vi er der om vinteren.

Ribjakken er vokset pænt. I stedet for at strikke ryg og forstykker for sig, har jeg samlet masker op i kanten. Hvad gør man ikke for at slippe for at sy. Faktisk så har det nok taget mig ligeså lang tid at "regne den ud" og få samlet maskerne op, som det ville have taget mig at sy, men ......

Og så har posten været her:


Hvad kan det dog i være i den hysterisk pink pose? Jeg er jo på garnstop, så det kan vel ikke være garn?


Til mit forsvar skal siges, at det hysterisk grønne garn er del af Posh Yarns Lace Club, som jeg var tilmeldt inden garnstoppet, så det skulle være i orden. Jeg er ikke videre bidt af hulmønster lige nu, men det kommer nok igen. Garnet er lækkert, lækkert - farven, den skal jeg lige vænne mig til.

Jeg må slutte nu. Min datter har lige bestået køreprøven i dag, så jeg vil tro, at jeg kommer til at sidde i bilen med pulsen oppe resten af dagen!

5 kommentarer:

  1. Hej Mette,
    Jeg kender godt den pink pose! Tillykke med din lace garn - det må være dejligt at få noget "lovlig" garn mens man er på garnstop. Og tillykke med din datter's kørekort. Måske skal du overvej lidt Valium i et stykke tid! :0)

    SvarSlet
  2. Hej Karen

    Ja, jeg tænkte nok, at du kendte posen ;-)

    Jeg endte da med at måtte tage et par kodymagnyler i går pga. spændinger :-) Det gik nu vældigt fint med at køre og der skal jo øvelse til.

    KH
    Mette

    SvarSlet
  3. Hej Hanne!

    Jeg må indrømme, at hjertet stadig kører lidt op og ned, når jeg er ude med den nybagte chauffør, men hun bliver (heldigvis) bedre og bedre.

    Ahem - syning. Nej tak. Det kan være, at vi skulle holde et "sy-sammen-party" ;-) Jeg har såmænd oplevet at få en fødselsdagssang med flere vers om alle de umonterede ærmer etc., som jeg altid har liggende. De ikke-strikkende i familien fatter ikke, at jeg gider det store arbejde (efter deres mening) med at strikke og så ikke får det syet sammen! Det viser jo bare, at de SLET ikke forstår noget!

    KH
    Mette

    SvarSlet
  4. Hmmmh, kan den lyserøde pose virkelig godtages i en periode af garnstop?? Tror ikke den er helt fin i kanten. Til gengæld ser garnet rigtig fint ud.

    SvarSlet
  5. Jo, jo, det man var tilmeldt inden garnstoppet, må man gerne modtage ;-) Og jeg har 2 pakker mere til gode! Helt på sin plads når jeg overvejer at udvide indkøbsstoppet til 1 år.

    Man har dog en soldedag, så jeg kan sagtens komme til Kbh. (eller BC) og tage på turne ;-)

    Knus

    SvarSlet