30 august 2007

Det er på høje tid

med en opdatering. Jeg har faktisk skrevet flere indlæg, men jeg har ikke kunnet tage mig sammen til at få fotograferet mit strik. Det er nu gjort - ikke videre kunstnerisk, men der er billeder!

Tovværk/Cables er helt færdig og med den temperatur, der er i dag, er det også ved at være på høje tid. Jeg er rigtig glad for den - farverne er lige, som jeg kan lide dem.


MS3 er også færdigstrikket. Jeg valgte at "gå hele vejen" og strikke med vinge. Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg synes om den, men det er vel en del af mysteriet. Det har været rigtigt sjovt at prøve at strikke med perler og når jeg engang har fået taget mig sammen til at få den vasket og spændt ud, kan det da også godt være, at jeg bliver glad for den.


Plisse er allerede undervejs. Det er ikke vildt spændende strik lige nu, men det passer fint som TV strik. Ovenpå MS3 med hulmønster og diagrammer er det også vældigt hyggeligt med lidt lige-ud-af-landevejen strik. Jeg er ikke helt sikker på, at der ikke kan snige sig lidt andet strik på pindene også - tjah, jeg kunne vel også forsøge at få nogle af de ting færdige, som ligger rundt omkring!

9 kommentarer:

  1. Din cables er blevet rigtig flot, sjovt at se hvordan farvekombinationen har stor betydning. Respekt for at MS3 blev færdigt.

    SvarSlet
  2. Hej Ulla!

    Tak - farvekombinationen gør utroligt meget. Sidder her i min grønne version og det er en helt anden trøje ;-)

    Tjah, lad os nu se, om jeg nogensinde får MS3 spændt ud. Garnet er nu så lækkert, at jeg nok får det gjort - engang ;-)

    SvarSlet
  3. Sjovt at se endnu en Cables, når jeg lige har fået min egen færdig. Helt utroligt som farver kan forandre ting. Ligner en helt anden trøje. Flot flot farvekombination. :-)

    SvarSlet
  4. Den ser dejlig varm ud din cables .. den er perfekt til nu :-)
    Jeg har ikke tålmodighed til MS3 .. det er lige en tand for svært !!
    Plissen ser også dejlig ud .. utroligt så meget du har nået :-)

    SvarSlet
  5. Flotte, lækre sager, sikke farver... (håber på at få mit MS3 færdig i weekenden...)

    SvarSlet
  6. Hej!

    Jane - tak, din udgave er jo hamrende flot ;-)

    Mette - MS3 er faktisk ikke så svær, hvis man følger diagrammet og holder tungen lige i munden! Hvis jeg sidder ned, strikker jeg (næsten) altid og så bliver det til en del :-)

    Jette - er spændt på at se dit færdige MS3.

    Godnat
    fra Mette

    SvarSlet
  7. Det er noget smukt strik, som du der præsenterer. Farverne i cables er lækre... meget smukke og rolige.
    Jeg synes også det er ret godt gået at have strikket MS3 helt færdigt!

    Kh Karen S
    Glæder mig til at se plisse på bloggen ;-)

    SvarSlet
  8. Hej Karen!

    Tak skal du have - dit sjal er vildt imponerende. Sikken et arbejde!

    KH
    Mette

    SvarSlet
  9. Psst Mette hvor er du henne .. jeg hat tagget dig hvis du vil lege med :-)

    SvarSlet