18 august 2009

En enlig sok

Min nevø blev 9 år den 8. august. Han elsker hjemmestrikkede strømper, så jeg syntes jo, at jeg måtte strikke ham et par.

Passende garn blev fundet frem. Min gode gamle strømpe-opskrift fra Ingelise bladet blev ligeledes fundet frem og gransket. Dvs. jeg måtte lige en tur omkring internettet for at finde ud af, hvor stor en fod en 9-årig lever på! Den er altså stor, kan jeg hilse og sige. Næsten lige så stor som min egen.

Nu var jeg jo lidt i tvivl om, om størrelsen virkelig kunne passe, så det endte med, at han fik denne i gave:

IMG_0129 Jeg bildte ham desuden ind, at et par hjemmestrikkede strøm-per var den eneste gave, vi havde med og tænk sig – han var lykkelig! Dejlig unge.

Eneste problem er, at der nu skal strikkes en strømpe mere og jeg giiider ikke strikke strømper. Men okay tanken om det glade drengeansigt hjælper mig da på vej!

4 kommentarer:

  1. Det lyder godt nok som en rigtig dejlig dreng :-) så du må bare i gang med den næste ;-)

    SvarSlet
  2. Ja Lene, det må jeg jo, men det er godt nok ikke lysten, der driver værket ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg er begyndt at strikke sokker som "PAUSESTRIK" altså imellem projekter og det faktisk sjovt på den måde. Jeg er begyndt at strikke til julegavelageret......Hvor er det skønt med en 9-årig der elsker hjemmestrikkede

    SvarSlet
  4. Hej Marianne! Ja, jeg kan altså ikke stå for den unge og det er da en rigtig god ide med sok som pausestrik. Bilstrik er egentlig også oplagt - hm, må hellere få slået op!

    SvarSlet