09 juli 2010

Strikkekrise

er jeg stadig i, men jeg blev enig med mig selv om, at det måske ville hjælpe lidt, hvis jeg fik ryddet lidt op/ud i UFO’erne.

Jeg tror, at jeg er blevet enig med mig selv om at lytte til den indre stemme, der siger, at Ballonkjolen bliver alt for tung i bomuld, så den bliver trævlet op.

Så foretog jeg et hurtigt greb i den ene af strikkekurvene og trak dette op (ja, sådan så det altså ikke ud, da det kom op af kurven!):

IMG_0527Endnu en genganger fra Drops. Det er strikket nøjagtigt ligesom dette. Jeg er stadig helt vild med faconen. De der ufatteligt lange snipper gør, at tørklædet ikke så let ryger af, hvilket ellers plejer at være et problem for mig.

Jeg havde en forestilling om, at jeg ville slutte tørklædet med en ensfarvet påstrikket bort, men det blev slet ikke pænt, så efter 2 forsøg fulgte jeg i stedet bare opskriften :-)

8 kommentarer:

  1. Sådan et greb i strikkekurven er nu ikke det værste. Især ikke, når der kommer sådan et smukt tørklæde ud af det!
    Kh Karen

    SvarSlet
  2. Uff...hvor ærgeligt med ballonkjolen men kan godt forstå dig, jeg ville også bide det i mig og trævle op med det samme, men surt er det.

    Dejligt med alle de gode opskrifter du finder på Drops,jeg bliver så inspireret hver gang jeg er på besøg her på siden.
    Tror at tørklædet skal prøves :)

    SvarSlet
  3. Hej Karen - tak :-) Jeg er spændt på, hvad jeg ellers finder i kurven(e).


    Hej Jane - det er rigtigt surt med kjolen og jeg sidder stadig og tænker "skulle du liiige få strikket bærestykket færdigt og så se". Indtil videre ligger den i kurven!

    Det blå tørklæde brugte jeg rigtigt meget. Faconen passer mig og så er det faktisk hurtigt strikket og helt fantastisk som "hovedet under armen" strik ;-)

    SvarSlet
  4. Det er da bare et FEDT tørklæde.
    Jeg har en hel masse "single nøgler" strømpegarn.... det er jo oplagt at bruge dem til tørklæder af denne slags :o)

    Fede farver iøvrigt: hvad er det for et garn du har brugt?

    SvarSlet
  5. Hej Tris - det er nemlig rigtigt godt til strømpegarn :-) Det nøgle garn jeg brugte, har jeg haft meget længe. Det hedder Trekking XXL (helt normalt strømpegarn til p 2½-3). Jeg strikkede på p 3½, fordi jeg ikke ville have det for stramt.

    SvarSlet
  6. sikke nogle dejlige gyldne farver tørklædet har, det var godt det blev færdigt!
    Det er ærgeligt at skulle trævle op, men endnu mere ærgeligt at kjolen kommer til at hænge ubrugt i et skab. Nu har du jo muligheden for at bruge garnet på ny :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er det ærgerligt at skulle trævle en hel kjole op, men på den anden side er der jo ikke meget sjov ved en kjole, man ikke kan passe. Ballonkjolen ser ellers så dejlig ud, men jeg har læst om flere med problemer mht. størrelsen.

    Jeg kan godt lide det enkle tørklæde:-)

    SvarSlet
  8. Hej Lykke - og farverne er faktisk flottere i virkeligheden :-) Ja, jeg tror, at jeg finder på noget andet at bruge garnet til.

    Hej - vel er det ærgerligt. Det tog mig mange forsøg, før den blev god i ren uld. Det blev den faktisk først, da jeg bare fulgte opskriften og blæste højt og flot på strikkeprøve :-)

    SvarSlet