05 september 2010

Strømpepinde

Jeg strikker jo ikke mange strømper, men da min unge nevø elsker tantens hjemmestrikkede strømper, så sker det ind i mellem. Jeg har prøvet med Magic Loop, men er ikke helt faldet for metoden, når jeg strikker strømper (ærmer til gengæld!).

Jeg kan ikke fordrage at strikke på træpinde. Garnet glider ikke for mig, så da jeg så Knit Picks blanke strømpepinde, blev jeg helt høj og bestilte hele sættet. De er så bare for korte til mig.

Så opdagede jeg, at Addi har nogle tilsvarende. Jeg bestilte og troede, at det var de blanke, jeg havde bestilt, men ak og ve det var det ikke. De Addi pinde jeg fik, var lige så “træge” at strikke på som træpindene.

Addi har to slags strømpepinde, men i meget lang tid lykkedes det mig ikke at finde de blanke, men for 14 dage siden……… Nu var jeg jo blevet skuffet én gang, så jeg skrev lige til firmaet for en sikkerheds skyld og så kom de endelig:

IMG_0541Her er både de rigtige, de forkert og Knit Picks. Lidt svært at se, men hold op hvor jeg nyder at strikke på de blanke – altså når jeg endelig får mig taget sammen til at tage et par omgange på de strømper, som jeg sådan set gav min lille nevø i julegave 2009!

5 kommentarer:

  1. Jeg er også en af dem der ikke helt kan få det til at fungere med magic loop når der skal strikkes strømper - eller også er det bare fordi jeg elsker at sidde der og fægte med 5 pinde ;-)
    Men du har ret - værktøjet skal være iorden.

    SvarSlet
  2. Uha rigtige strømpepinde er bare lykken. Tak for tippet med Addi

    SvarSlet
  3. Hej Sigrid - underligt ikke? Jeg kan sagtens strikke pulsvarmere, ærmer osv. med magic loop, men strømper vil jeg altså helst strikke på 4-5 pinde!

    Hej Ulla - nemlig og jeg er noget så glad for mine. De er lige tilpas (meget) glatte og det passer mig SÅ fint :-)

    SvarSlet
  4. LILLE nevø?? 2009??? skam dig :)
    Der skulle jo bare noget nyt legetøj til.Jeg strikker bedst på lakerede træpinde, ellers forsvinder de ubenyttede somme tider ...og maskerne slår sig løs.

    SvarSlet
  5. Hæ, hæ Hanne - til min ros skal siges, at da han havde fødselsdag i august, overvejede jeg at give ham endnu et nøgle garn, men det kunne jeg alligevel ikke få mig til ;-)

    Måske skulle jeg se, om jeg kan lære ham at strikke strømper selv :-)

    Det er helt fantastisk, at vi i dag kan få så mange forskellige typer strikkepinde. Leder man længe nok, skal man nok finde den helt rigtige.

    SvarSlet