10 oktober 2010

Et stk. færdigt

“Det halve kongerige” er det blevet til. Jeg havde egentligt forestillet mig, at det skulle bruges som tørklæde og selvom jeg ikke har prøvet at kaste det om halsen endnu, så tror jeg måske, at det er blevet en anelse for stort:

½ kongerige 

Fakta:
Mønster: Det halve kongerige
Garn: 116 gr. New Zealandsk lammeuld (600 m/100 gr.)
Pind: 4
Mål: 196 x 89 cm
Hit or sh*t?: Selvom det blev noget større, end jeg havde regnet med er det helt sikkert et hit. Så fint og let.

Nå, men jeg har slet ikke tid til at sidde her. Jeg er blevet ramt af en underlig trang til at få ting færdige og så længe den følelse varer, gælder det om at få fattet synålen og få hæftet nogle ender, så…….

7 kommentarer:

  1. Hold så lige op hvor er det skønt, det må helt sikkert være et hit.
    Flot flot Mette.
    Du har nok rigtig fået besøg af vis frøken selvdesciplin..... med alt du får fra hånden :-)))

    SvarSlet
  2. Jamen Mette da, hvilke skumle planer går du mon med, siden du er blevet så dydig

    SvarSlet
  3. Hej Jane - tak, det ER rigtigt lækkert så let, så let. Og jeg pudser virkelig glorie i dag, for jeg har skam fået mere færdigt ;-)

    Hej Laila - jamen, jeg ved det faktisk ikke. Lige pludselig kom det bare over mig, at der skulle ryddes lidt ud i kurven(e) og da det jo nok hurtigt går over igen, så er det med at gå til den, mens det varer ;-)

    SvarSlet
  4. Det er lækkert det sjal ;)
    Nok lidt stort til tørklæde.

    Dejligt at få ryddet op i strikkekurven.

    Yt.

    SvarSlet
  5. Hej Yt - det er rigtigt lækkert, men godt nok noget voldsomt som tørklæde ;-) Og ja, det er skønt at få ryddet op i kurven(e) - jeg fortsætter lidt endnu med det :-)

    SvarSlet
  6. Hvor er det fint og sikken en farve ;-) Jeg bliver helt ked af, at jeg sendte mit over Atlanten, måske man sku´ lave sig endnu et i den farve :-)

    Men tørklæde ville jeg nu heller ikke bruge det til - har du set, at der findes et "halvt kongerige" som er smallere og længere og dermed bedre egnet til tørklæde?

    SvarSlet
  7. Hej Lene - tak :-) Du må i gang igen og farven bliver vi ikke uenige om ;-) Nej, jeg vidste ikke, at der findes endnu et halvt kongerige. Ved du, hvor man kan få fat i den opskrift?

    SvarSlet