29 april 2014

Nu havde jeg jo

pakket garn til sommerhus turen, så jeg syntes, at jeg var nødt til også at starte på en Harmony af Hanne Falkenberg. Jeg strikkede den for en hel del år siden, men har så godt som aldrig brugt den. Halsen er alt for dyb og alt for vid til mig og vesten/blusen er for kort.

Det skulle jeg gerne få rettet op på nu. Heldigvis har jeg stadig originalen, så jeg kan måle og beregne ud fra den.

Her ligger den nye oven på den gamle:



Jeg strikker i Blackhill uld/bomuld. Lækkert!

Nb! Jeg er den lykkelige ejer af smukke maskemarkører, men ender så godt som altid med en løkke af bomuldsgarn som markør. Hm!

12 kommentarer:

  1. Det er en virkelig dejlig bluse, så forhåbentlig kommer den til at passe perfekt. Måske skal jeg kigge lidt nærmere på den
    Jeg bruger også garnløkker som maskemarkører, det virker jo fint ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg får altid de fine markører til at hænge fast i strikketøjet og det kan jeg ikke holde ud, så bomuldsgarn hitter stadig :-)

      Slet
  2. Det er altså også en smuk model - overvejer selv at få en på pindene :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er rigtig fin - og bliver forhåbentlig rigtig god mht. længde og hals denne gang.

      Slet
  3. Spændene ar se din tilrettet model ;)
    Jeg har også strikket den engang

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke brugt min ret meget pga. den alt for store hals, men denne gang.... ;-)

      Slet
  4. Uld/bomuld er så lækkert at strikke med.

    (Hvad er der nu i vejen med bomuldsløkker? Dem bruger jeg også, hihi)

    SvarSlet
    Svar
    1. Glad for at høre, at vi er flere, der bruger bomuldsløkker :-)

      Slet
  5. Jeg er spændt på at se din Harmony :o) - og farverne er i hvert fald flotte.

    SvarSlet
  6. Jeg har også opgivet modellen engang af samme grund, så jeg er spændt på at se, hvad du finder på med din.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er glad for, at det ikke kun er mig, der har problemer med den hals. Denne gang vil der blive strikket efter "gehør" :-)

      Slet