18 oktober 2015

Planen for i dag

var egentligt lagt. En masse småprojekter der bare venter, men en lang (og hyggelig) tur til Esbjerg og retur i går, har ligesom pillet pynten af Skt. Gertrud. Jeg gider ikke! Måske senere - måske ikke.

I stedet er jeg faldet om i strikkestolen og har givet mig i kast med kanten på Abelone:


Jeg er vild med at strikke direkte fra cone eller kegle eller hvad den nu hedder? Indtil nu er der kun en eneste ende at hæfte og det kan man da kun elske.

Dog er jeg lidt i tvivl om, om der er garn nogle tilbage til at få kanten færdig. Men alle strikkere ved jo, at jo hurtigere man strikker, jo større er chancen for, at garnet rækker :-) Ergo speedstrikkes der her.

Rigtig god søndag til dig.

- skriblet af Mette G.


17 kommentarer:

  1. Flot farve den har, den Abelone. Ja det er en fornøjelse når man får fat i en stor cone, der er ikke så meget bøvl, og man står heller ikke i det dilemma, om hvor mange nøgler man skal pakke i tasken, når strikketøjet skal med på tur. God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - nemlig. Det er ren win-win ;-)

      Slet
  2. Ha ha ha... den regel kender jeg også, så jeg håber, at du opnår tilfredsstillende hastigheder på strikkeriet, Mette ;-)

    Rigtig god søndag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Liselotte - blodet sprang, men det lykkedes :-)

      Slet
  3. Hahahahaha, ja skynd du dig at få strikket færdigt inden garnenden kommer til syne :o) Ser i øvrigt spændende ud. Her kæmpes med småprojekter. Som om overspringshandlinger hele tiden kommer i vejen. God søndag :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Liv - de dersens overspringshandlinger!!! Nøj, hvor kan man blive god til dem :-)

      Slet
  4. Det bliver godt nok spændende - jeg hepper på at du når det inden garnet slipper op, ti hi.

    SvarSlet
  5. He, he - jeg sidder også med Abelone og har lige tænkt at jeg vil strikke kant før ærmer - og har også netop tænkt på hvor fedt det er at spare alle hæfteender ;-) Min bliver turkis - i en tyk silkeuld fra Garnudsalg som de ikke har længere - så jer speedstrikkes der også ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - jeg er simpelthen så doven, at da jeg var færdig med at lukke af, fortsatte jeg med at tage masker op. Ikke noget med at bryde garnet :-) Åh ja, turkis!

      Slet
  6. Det er da bestemt ikke det værste at få sin søndag til at gå med. Det ser i hvert fald godt ud.
    Jeg er også stor tilhænger af at strikke fra cones

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - nej, så er sådan en søndag brugt på den helt rigtige måde :-)

      Slet
  7. Elsker også at strikke fra cones, og ja hurtigt strik og der er nok hæ hæ, håber så at der var nok.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lykke - jeg vinder kun garn op fra cone, hvis der skal strikkes med 2 tråde :-)

      Slet
  8. Jeg er også en cone-strikker :o) Det er meget lettere. Og man slipper også for at vinde alt det garn op .. Jeg er meget spændt på at se din Abelone - det er en skøn farve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - der er simpelthen ikke noget bedre end cones :-) Langt lettere og da også nem nok at have med omkring.

      Slet