13 november 2016

Er jeg den eneste,

der rammes af ungdomssløvsind på denne tid af året?

Jeg vælter ud af sengen om morgenen med store planer om, at når jeg kommer hjem fra arbejde, skal der bare strikkes igennem. Når jeg så kommer hjem fra arbejde kl. 17.30, skal der spises, på en god dag skal der også gåes en tur og så lander jeg endelig i strikkestolen. Strikketøjet hives frem og så ligger det ellers pænt i mit skød hele aftenen. I snit får jeg vel strikket 4 pinde pr. aften!

Det er ikke mangel på strikkelyst og julegavestrikketøjet er der heller ikke noget i vejen med, det er bare energien, der mangler. Meget underligt for køen af strikkeprojekter, som jeg gerne vil i gang med er lang.

Nå, det vender vel på et tidspunkt. Til gengæld så varmer det her da hjertet - og fødderne 😀



12 kommentarer:

  1. Åh Mette, hvor er det synd for dig, at du har så lidt energi, men så er det da pokkers fedt med sådan en samling sokker, du har nået i år :-) Energiniveauet kan være voldsomt svingende i overgangsalderen (må vist godt røbe, at du er ca i den alder;-)) - jeg plejer at drikke en flaske Kraüterblut (altså ikke på én gang ;-)) og det hjælper mig - nu kan jeg også pokkers godt lide smagen :-) Jeg krydser fingre for, at det snart vender for dig - så du kan komme i gang med pindene igen. Jeg fandt iøvrigt ud af her forleden, at jeg kan strikke samtidig med jeg halvsover, he he :-) Det skal bare ikke være mere komplekst end glat eller rib ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - jamen, jeg er jo nærmest kun en teenager ;-) Hm, måske skulle jeg kaste mig ud i Kräuterblut. Har også prøvet den der med at strikke videre, mens man blunder. Her gik det ikke videre godt :-)

      Slet
  2. Jeg kender det godt. Og har også masser af overspringshandlinger. Igår lykkedes det mig vist at strikke mens jeg sov - det muslingemønstrede så i hvert fald underligt ud og måtte trævles op . Nå - jeg må hellere komme igang med at få strikket et par pinde

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - hæ, hæ.... Har også prøvet at sovestrikke.

      Slet
  3. hej Mette,
    jeg melder mig også i klubben. For mit vedkommende startede det da urene blev stillet om til vintertid. Så jeg væbner mig med tålmodighed og venter på at vi stiller uret om igen ;-)

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Angelika - havde besøg af en i går, der sagde nøjagtigt det samme - at det var omstillingen af tiden. Hm, så må jeg også væbne mig med tålmodighed ;-)

      Slet
  4. Stakkels dig...håber du snart må få energien tilbage. Tror også man nogle gange bare må resignere i denne mørke tid og skrue op for indehyggen med det man kan li når der er mørkt og så komme ud når der er lys. Og så sørger jeg for lidt nem strik, som ikke kræver hjerneaktivitet haha...respekt for sokkereolen!!!! Måske var det dem der åd al energien.,.hi hi ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lilli - det havde jeg slet ikke tænkt på Lilli. Selvfølgelig er det sokkerne, der stjal energien ;-)

      Slet
  5. Ja, det kan godt være svært at holde energiniveauet højt, når vi har så få lyse timer i døgnet.
    Jeg har også mange planer hver dag, men ender tit med strikketøjet, det er lidt mere overskueligt end at male stuen og sy gardiner - men gøres, det skal det (på et eller andet tidspunkt)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - ja for Søren da. Altså stod der male stue på mit program, så tror jeg også, at strikketøjet ville vinde :-)

      Slet
  6. Trætheden kan jeg genkende... eller er det en slags uoverkommelighed? Planer som man gerne vil, men alligevel ikke kan se sig igennem. Overspringshandliger... flere ufuldendte projekter... lettere juleDIUstress...
    Jeg håber denne Novemberblues skifter til en god Decemberfeeling!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - uoverkommelighed er et godt ord :-) Håber også, at det hjælper, når al juleudsmykningen bliver tændt! Og et par solrige, frostklare dage ville heller ikke være at kimse ad ;-)

      Slet