21 februar 2017

Hm, sidste uges bog og strik

kommer da bare - lettere forsinket - her:


Bog:
Sleeper's Castle er færdiglæst og så gik jeg direkte over i lidt mere let læsning nemlig Jill Mansells Fast Friends. Her er begejstringen til at overse, men jeg får den læst færdig! Og så kom en ven af en ven pludselig med The Year of Living Danishly. Den lover så til gengæld godt.

Strik:
De grå vendestrikbukser ligger i kurven, for jeg fandt lige et mønster til p 5 og faldt for muligheden for at blive hurtigt færdig :-) Bukserne er afleveret og passer perfekt, så jeg overvejer lige, om jeg ikke skulle strikke et par mere til den lille prinsesse.

Fakta:

Mønster: Blebukser fra bogen Blød begyndelse
Garn: Mor Aase
Pind: Nr. 5
Ændringer: Jeg har lavet ind- og udtagninger bagpå, så der bliver bedre plads til bleen. Den ide fik jeg fra Vendestrik bogen. Det fungerer fint.
Hit eller sh*t: Ifølge farmoderen et klart hit.

8 kommentarer:

  1. God fornøjelse med Living Danish. Min datter har læst og grinet....
    Håber prinsessen også synes bukserne er et hit ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - jeg er kun lige kommet i gang med bogen og jeg er godt i gang med at grine :-) Jeg har set billede af prinsessen i bukserne og hun ser godt tilfreds ud :-)

      Slet
  2. Det er da er nogle søde små bukser. Når du hører lydbøger, hører du så fra ereolen ? synes efterhånden de har få at vælge imellem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - jeg lytter lidt fra ereolen, men jeg bestiller også på biblioteket og så betaler jeg i dyre domme til Audible. Overvejer, om jeg skal flotte mig og begynde med Mofibo ;-)

      Slet
  3. Det er godt nok nogle bette "bowser" - hvor er de søde :-) Jeg læser I lyst og nød af Karin Wahlberg - foregår på og omkring et hospital i Sverige under polioepidemien i 50-erne - et skønt samfundsbillede af en brydningstid i forhold til kønsroller oma.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - har set billede af Prinsessen i dem. Hun er LÆKKER! Åh den bog tror jeg faktisk også, at jeg har liggende. Det må jeg lige have set på :-)

      Slet
  4. Sikke nogle fine blebukser. Jeg er igang med "Onklerne og deres fruer" Og der er nogle sjove figurer i. Men jeg tror jeg skal en tur forbi biblioteket, for at få fat i blød begyndelse. God weekend til dig også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - åh ja, der er jo også Jane Aamund. Der er bare så mange bøger derude, som jeg gerne vil have hørt :-)

      Slet