02 april 2017

I mandags

var jeg så heldig, at jeg skulle til møde i Aarhus. Det var nu ikke mødet, der var heldigt, men derimod muligheden for så at smutte omkring Mellemste. Der var det skønneste vejr, og kl 16.30 kunne man se os sidde i solen på svalegangen og nyde det. Der fik vi da lige en fornemmelse af, hvordan køerne har det, når de bliver lukket på græs efter vinteren.

Bog:
Af en eller anden grund endte jeg igen ud i noget Chick Lit nemlig About Last Night af Cathrine Alliott. Ene og alene af den grund, at jeg flere gange i årenes løb har moret mig vældigt, når jeg har læst CAs bøger. Denne gang kom der da et enkelt tøhø ind i mellem, men jeg er nok bare blevet en gammel, kynisk kælling kvinde, der virkelig har svært ved at koncentrere mig om at høre efter ved den her genre. Nu har jeg lært det og er i stedet gået i gang med en krimi. Dermed ikke sagt, at jeg ikke ryger på den igen engang :-)

Strik:
Rummelig er endelig blevet færdig. Det var den sådan set for længe siden og jeg kastede mig over den lille smule montering, der var. Spytsplejsning er blevet meget populært her. Så nemt og ingen ender at hæfte. Fatter ikke, at jeg ikke har kastet mig over det for længe siden, men sådan er der jo så meget. Der var kun nogle få ender at hæfte under det ene ærme og så sammensyning under ærmerne. Det var først, da Rummelig var vasket, at jeg opdagede, at jeg kun havde fået den syet sammen under det ærme, hvor der sad ender, der skulle hæftes. Det tog mig lidt tid at få det gjort. Den er syet sammen nu og den er simpelthen perfekt:

Fakta:
Mønster: Rummelig
Garn: 366 gr. Højlandsuld og Superfine Alpaca fra Garnudsalg. En kombination, der bare vinder hver gang.
Pind: 3 og 4 mm
Ændringer: Ingen
Hit or sh*t: Absolut et hit

Rigtig god søndag.

8 kommentarer:

  1. Åh ja hvor har det været en fantastisk weekend 🌞❤og ja vi bliver lidt som npt køerne skal på græs. Lækker strik - den skal jeg lige ha kigget nærmere på - god søndag til dig også 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er rigtig fin - og rummelig ;-) Den skal nok blive brugt her!

      Slet
  2. Flot kombination af ret og vrang i den der Rummelig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Conny - det synes jeg også. Er meget glad for den :-)

      Slet
  3. Hvor ser den smuk ud, Mette - det er nemlig en fin kombination som den ligger der og så er den jo strikket i verdens flotteste farve ;-) Man ændrer smag med alderen eller skal vi kalde det interessesfære, he he - jeg kan nu sagtens stadig falde for chick lit som jeg først lærte det hed for kort tid siden ;-) Ha en dejlig onsdag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - tak :-) Og ja, ens smag ændrer sig. Det kommer også meget an på, hvor meget man har om ørerne, synes jeg.

      Slet
  4. Lækker trøje - og lækkert vejr. Jeg må sige, at jeg har sværget til spytsplejsning siden jeg i sin tid strikkede fugletrøjen. Det er nemlig supernemt - også hvad angår montering. I øvrigt også en skøn farve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - jeg fatter da heller ikke, at det skulle tage mig så lang tid at komme i gang med spytsplejsning! Det bliver brugt fremover!

      Slet