10 juni 2017

Helten i mit liv

ja, jeg var sådan set ikke klar over, at jeg havde en, men i går blev jeg klogere.

Da jeg kom drønende ind i vores køkken/alrum i går morges, hørte jeg en lyd. Jeg bremsede op og lyttede lidt og lyden kom igen - fra vores pejseindsats.


Jeg sneg mig hen og kiggede ind - lige ind i øjnene på en lille forskræmt fugl! Fuld galop ind for at vække helten, som er født og opvokset på landet, hvilket har givet ham et lidt andet forhold til dyr end mit.

Helten: Rolig nu - er på vej. Rul gardinerne for de 2 vinduer. Fjern alt i vindueskarmen på det sidste vindue.

Tjek, tjek. Hvorpå helten smækkede vinduet op på vid gab, lukkede alle døre, greb et håndklæde (er ikke lige klar over, hvad det skulle bruges til), lukkede døren til indsatsen op, kiggede fuglen dybt i øjnene og med fast stemme sagde:

Så kan du godt flyve ud!

Og det gjorde den! Jamen, jeg var vildt imponeret. Havde det vel nærmest som en 12-årig Justin Bieber fan, der pludselig står ansigt til ansigt med idolet. Det er ret godt gået af Helten eftersom, vi har været gift i over 30 år :-) Jeg tror nu også, at han selv var en anelse imponeret, men det får jeg ham aldrig til at indrømme ;-)

Strik:

På strikkefronten har jeg givet mig selv frit spil, så i øjeblikket strikkes der i bomuld. Hård kost for fingrene. Jeg lagde ud med at bruge de lækre Knit Pro pinde i træ, men de er så mørke, at jeg ikke kan se at strikke med det mørkeblå garn.


Så jeg er tilbage på metalpindene. Det går, men jeg holder mange pauser.

Bøger:

Jeg holder pause med The Wheel of Time. Første bog er på 30 timer. Den er spændende og godt fortalt og skal nok blive hørt færdig, men jeg fik trang til endnu en krimi, så lige nu lytter jeg til Emelie Schepps første bog om Jana Berzelius: Mærket for Livet.

Forøvrigt har ereolen og netlydbog en Facebook side, som klart kan anbefales. De er ret gode til at komme med forslag til bøger i forskellige genrer, så mangler man lidt inspiration, er der hjælp at hente hos dem.

Rigtig god weekend.

12 kommentarer:

  1. Dejligt med en helt til at rede dig og fugl.
    som barn havde vi et par gange allikkeunger dr forvildet sig ned i skorstenen, de kom ud nogenlunde på samme måde... undtagen en der fandt tekniker til at klatre i skorsten da den så et menneske se den i øjnene.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - ja for Søren da :-) Jeg overvejede at mørklægge pejseindsatsen og så håbe på, at den selv fandt ud af skorstenen, men vi har overetage, så det ville have været en lang tur.

      Slet
  2. hej Mette,
    dejligt med en helt i huset :-) Hvad er det for en bluse du har gang i ?

    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Angelika - den er fra Permin. Tror, at den hedder Scarlet :-)

      Slet
  3. Åh jeg kan se det for mig.... Store beundrende øjne " oh... my heroe!"
    Godt det lille kræ slap uskadt fra mødet med menneskene!
    Bomuld er ikke rart et strikkemed... men resultatet er jo rigtigt behageligt!
    Fortsat god strikkearbejdslyst...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - der var ikke et øje tørt :-) Nej, jeg er godt nok ikke vild med at strikke med bomuld, men det er jo rart at have på, så jeg lider i stilhed - næsten :-)

      Slet
  4. nej nu ber jeg dem fru heilbundt. Har svært ved at se Preben med en heltekappe på

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ, hæ Laila - så længe han skal flyve, går det måske :-)

      Slet
  5. Uh - ja i sådan en situation er det godt der er en helt i nærheden. Ost at der blev en happy end

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - jeg var dybt imponeret :-)

      Slet
  6. Hvor er du sød - nu føler jeg mig også som en helt. Metoden har jeg brugt adskillige gange, både i eget hjem, men også på arbejde hos ældre borgere :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Janne - det er godt nok en effektiv metode. Man bliver jo helt ked af det, når man står og kigger sådan en fugl ind i øjnene og ikke kan finde ud af, hvordan man får den ud :-)

      Slet