04 april 2006

Ups


jeg havde fuldstændig glemt (fortrængt), at jeg i et lyst øjeblik besluttede mig for at give min svigerinde et fed Kauni til et sjal i julegave. Pointen her er så, at det er mig, der skal strikke sjalet og eftersom vi nu er i april, må jeg hellere komme i gang. Her er starten gået:



Den lille pigetrøje er færdigstrikket. Enderne er ikke hæftet og der mangler en knap, men....:


Og Mountain Lace tørklædet er også godt i gang. Der er ikke noget billede, da jeg strikker i en meget lys blå og det er ikke nemt at fotografere. Når det er færdigt, finder jeg et sted med en mørk baggrund.

Der skal strikkes igennem på sjalet, hvis jeg skal nå at være klar til Tips i Påsken. Jeg håber stadig og er måske også kommet til at vinde noget af garnet op. Nu havde jeg jo fundet både garnvinde og krydsnøgleapparatet frem for at vinde Kauni op, så ville det da være dumt ikke lige at komme i gang med alle de fed til Tips - og teknisk set er det vel heller ikke at starte på Tips, vel??


Da jeg havde vundet et fed op af hver farve, satte jeg dem pænt sammen for at se effekten og blev noget overrasket over, hvor tæt den gule og den orange var på hinanden i farve. Jeg kiggede i opskriften og kunne se, at den farve, der var angivet i opskriften ikke svarede til farven på bandarolen. Så måtte jeg lige en tur på Internettet for at se et billede af ponchoen og der kunne jeg se, at den gule VAR for mørk.

Mail afsted til Lene Høxbro og det viste sig, at det var den forkerte farve, jeg havde fået, men efter lidt senden frem og tilbage har jeg nu den rigtige farve (samt en pose maskemarkører som "plaster på såret"), så jeg er klar.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar