10 november 2009

Frem og tilbage

siges at være lige langt, men det er det altså ikke, når man strikker/trævler op. Det er vel ingen hemmelighed, at det går langt hurtigere med at trævle op end med at strikke.

Og hvad skal det så betyde? Møbius’en er færdig, men den er så stram, at jeg føler mig som en snerpet kvinde fra det Victorianske London, når jeg tager den på! Jeg kan se, at andre har spændt deres ud, men jeg tror nu, at den bliver trævlet op og lavet om til enten Smoke Ring fra Spindlicity (jeg kan ikke finde et link, der virker) eller denne.

Første del af ballonkjolen er allerede trævlet op og jeg er startet forfra på en pind, der er et halvt nummer tykkere. Det skulle jeg selvfølgelig have gjort fra begyndelsen, men selv om jeg har strikket i frygteligt mange år, så stopper jeg stadig fingrene i ørerne, når min indre stemme prøver at fortælle mig, at det ville være smart liiiige at tænke sig lidt om! Jeg vil åbenbart ikke tage ved lære :-)

Forbrydertrøjen har for øjeblikket et pitstop i København, inden den forhåbentligt fortsætter til en vintersæson i Alperne. Billede nåede vi ikke at tage, inden mellemste fik pakket kufferterne. Jeg satser på, at hun på et eller andet tidspunkt sender et billede af sig selv i trøjen med masser af sne i baggrunden.

Rundstykke er overhovedet ikke blevet motioneret – og så har der jo heldigvis heller ikke kunnet gå noget galt med den :-)

Billeder følger nok på et eller andet tidspunkt.

6 kommentarer:

  1. Det er bare så surt, når det færdige produkt ikke passer, øv - men det er bare med at finde ud af hvad der så skal ske, så det ikke tager energi fra en :-)

    At blive ved med at strikke, når det er bedre at stoppe, den kender jeg også ;-)

    SvarSlet
  2. Hej Lene! Vel er det sur - især når man inderst inde godt selv ved, at den er gal :-( Ballonkjolen er nu allerede undervejs igen, så den skal nok blive lavet :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har lige siddet og bøvlet med topstykket og trevlet op 10 gange og efter den venter ballonkjolen..... Jeg har lært at tage det sure med det søde, hvis jeg ikke trevler op så ved jeg at jeg ikke bliver glad for slutresultatet....

    SvarSlet
  4. Hej Marianne - jeg har faktisk trævlet op igen og startet på ny pind, men nu tror jeg, at det kører :-) Jeg skal "bare" lige have lært at lytte til min indre stemme, så jeg kan stoppe lidt tidligere!

    SvarSlet
  5. De der indre stemmer er ikke energiske nok ;-) Jeg burde ogsaa lytte til min. (Strikke-)livet ville blive meget nemmere ;-))

    SvarSlet
  6. Hej Angelika! Det ville det helt bestemt, men jeg har i hvert fald ikke lært det endnu :-(

    SvarSlet