03 marts 2012

Hold da op

den der Magiske Løkke/Magic Loop har sat ting i gang her. På trods af en vis rastløshed/lyst til at starte nyt op, så kom jeg pludselig i tanke om Cardigan. Jeg manglede kun at strikke en smule på ryggen OG 2 ærmer, som ikke var videre lokkende. Mønsteret er en 6/2 rib = 6 vrangmasker på hveranden pind.

Det lå jo lige til højrebenet: Magisk Løkke m. vrangsiden ud = 6 retmasker ;-) Jeg overvejede kort at strikke begge ærmer på én gang, men der strikkes med 2 tråde, så jeg ville skulle sidde og kæmpe med 4 nøgler garn. Dur ikke!

Første ærme røg på pinden sidste fredag og:

IMG_0069

Ikke så nemt at se, men jeg er næsten færdig med ærmekuplen på 2. ærme! Hm, så står monteringen for døren.

6 kommentarer:

  1. Jeg er så enig - det højner strikkeglæden betragtelig.
    Glæder mig til at se den færdig, med krop i.

    SvarSlet
  2. Hej Sigrid - har lige lukket de sidste masker af, så nu skal jeg tage mig gevaldigt sammen og få dem monteret :-(

    SvarSlet
  3. God fornøjelse med monteringen.

    Den glæder jeg mig også til at se med indhold.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  4. Jeg har hørt flere beskrive, at de er glade for magic loop metoden. Jeg har forsøgt, men kan ikke se fordelen ved den, synes det er enormt besværligt at strikke på den måde, men måske har jeg misforstået et eller andet.

    SvarSlet
  5. Jeg er også glad for magisk løkke metoden og bruger den efterhånden til det meste.
    Vrangsiden ud = flere retmasker = jubii ;)

    SvarSlet
  6. Hej Lis - montering :-( Har planer om at få det gjort i dag, men planer kan jo laves om ;-)

    Hej - det tog også mig en rum tid, før jeg så lyset. Måske er det bare øvelse, der skal til. Og så er vi jo heldigvis alle forskellige, så måske ER det bare ikke noget for dig?

    Hej Karen - de ærmer ville have været meget længe undervejs uden Magisk Løkke, men i stedet gik det bare så hurtigt og smertefrit. OG jep ret i stedet for vrang ;-)

    SvarSlet