29 oktober 2012

Så er der kommet ny hals

på Afrodite. Hele 2 gange har jeg strikket den hals. Første gang syntes jeg selv, at jeg var gevaldig smart, da jeg valgte at strikke den i 3 ret, 3 vrang som ribben på trøjen.

Jeg strikkede hele halsen færdig, før jeg så på trøjen. Det ser ikke så sk… smart ud, når maskerne ikke ligger lige over hinanden. Altså måtte jeg trævle op!

En rask beslutning senere blev halsen strikket 1 r, 1 vrang:

IMG_0750

Fakta:
Mønster: Afrodite fra Karen Noe
Garn: 305 gr. Shetlandsuld fra BC Garn
Pinde: 3 til halskant – ellers 3½
Ændringer: Den nederste rib er strikket 7-8 cm længere. Skulle jeg finde på at strikke den igen, skal ærmerne være en smule smallere i håndledet. De er lige en anelse for vide, men det går!
Hit or sh*t?: Helt klart et hit

5 kommentarer:

  1. Det kan somme tider virke som en god ide, og så duer det ikke alligevel. Synd du måtte trævle op, men det ser i hvert fald godt ud nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - tak. Må godt nok indrømme, at jeg sukkede noget, da jeg så den første færdige hals ;-)

      Slet
  2. hej Mette,
    Slutresultatet ser da overraskende godt ud, som om det bare er sådan den skal se ud.
    Wauv herfra.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis - tak. Det var helt ærligt også lidt overraskende for mig, at det faktisk ser ret fint ud. Jeg var nærmest bare nået dertil, hvor jeg sagde, at nu er det sådan, det bliver, for jeg gider ikke at strikke endnu en halskant

      Slet
  3. Ser spændende ud, glæder mig til at se, alt det , du har strikket. Fortsat god strikkelystl k.

    SvarSlet