02 juli 2014

Tiden flyver

og det var nu ikke meningen, at der skulle gå så lang tid mellem indlæg her. Der bliver godt nok strikket, men der bliver jo også brugt tid på så meget andet, når der er så mange lyse timer i døgnet.

Der er godt gang i kludestrikning/-hækling rundt omkring på nettet, så jeg tænkte, at jeg da hellere måtte prøve også:

IMG_0148

De er hæklede i halve stangmasker – og endte i 2 forskellige størrelser. Målet var at bruge 1 ngl. af Brugsens bomuldsgarn på 1 klud. Ved at starte med 81 lm og hæklenål nr. 2½ lykkedes det. Metoden med de halve stangmasker gør, at det hæklede får en smule patenteffekt og det regner jeg med, er en fordel.

De er ikke taget i brug endnu, så jeg ved endnu ikke, om jeg bliver nødt til at starte en produktion af dem ;-)

Bomuldstrøjen ligger nu til tørre. Et helvede at strikke, men mere om det senere.

3 kommentarer:

  1. Det er da kun dejligt, at sommeren er til andet end at blogge i :-)
    Jeg har selv strikket et par karklude, og det bliver nok ikke de sidste

    SvarSlet
  2. Jeg har hæklet en del karklude i stangmasker, - og jeg bruger ikke andet i køkkenet. Mon ikke du bliver glad for dine også?

    SvarSlet
  3. Jeg glæder mig til at se bomuldstrøjen. Og godt med nogle små projekter man kan have med i tasken - og som er praktisk anvendelige :o)

    SvarSlet