25 november 2015

De første tegn på,

at “noget” står for døren, er så småt begyndt at vise sig:

Julesnapsen/-likøren står og hygger sig. Den passer sig selv og er klar til tiden. Kopvarmerne er en nødvendighed, for vi kan jo ikke bruge disse på denne tid af året, vel?

Ellers er det så som så med udsmykningen. Den ender vel nærmest som minimalistisk. Da mine børn var små og min svigerinde endnu ikke havde fået børn, var det en hel sport for hende at komme forbi næsten dagligt og så monterede ungerne og hun mere og mere julepynt. Der var år, hvor selv Gertrud Sand ville have været misundelig - næsten. Det tog flere dage at få det hele ned igen og måneder efter kunne vi finde overset julepynt. Sådan er det ikke mere!

På strikkefronten kæmper jeg stadig med vesten. Det går langsomt, men det går da fremad. Julegavestrik banker på, så jeg må spidse pindene.

God onsdag - her nyder vi blå himmel og sol.

10 kommentarer:

  1. Det vindue ser godt ud!
    Gertrud Sand ville nok også have befundet sig godt hos os, men i de senere år er selv jeg begyndt at drosle (meget lidt) ned.
    Nissesamlingen undtaget, den SKAL på banen!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - jeg står hvert år og kigger på alle nisserne, der er lavet med kærlighed af min mor og mormor og nogle udvalgte kommer frem. Det lader til, at min juleånd er blevet mindre og mindre med hvert barn, der er flyttet hjemmefra ;-)

      Slet
  2. Med alderen er jeg blevet mere minimalistisk. Her har også været riiiigeligt med pynt. Nu er det klassikerne, mine Georg Jensen fra forskellige anledninger, der kommer op. Og så lys, kalender lys, fyrfadslys... Til sidst juletræet, som er kunstigt pga. allergier hos gæsterne.Men når først pynten er hængt på, er det kun duften af gran der mangler!
    Fine kopvarmere og passende farve!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - her er der også enkelte ting, som bare MÅ frem hvert år. Ellers er det jo ikke jul. Men altså slet ikke i de mængder som tidligere (hvor der også var julepynt/klip på badeværelserne!)

      Slet
  3. Her drosler vi op!
    Har virkelig været æv med julepynt, gaveræs og alt det der. Banditterne er nu så store, at de også vil bestemme. (Holder de nogensinde op igen?).
    Nuvel. Jeg er stadig lidt æv, men bøjer mig gerne for flertallet. Og som det ses i dagens indlæg, er vi såmænd allerede i gang. Men det er en helt anden snak ;o)
    http://pladstilverden.blogspot.dk/2015/11/julefdsesldagsfest-billedspam-kan.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Liv - børn gør altså bare en forskel! Det er sjovere med julepynt m.m., når der står børn med store strålende øjne ;-)

      Slet
  4. Sikke fine kopvarmere, som jo er nødt til at være røde på denne årstid.
    Jeg begynder julepyntningen på søndag, når adventskransen skal tændes.
    Jeg behersker mig men minimalistisk bliver det ikke. Jeg har alt for meget julepynt, men i år skal der ryddes ud i det (måske)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - de må absolut være røde i julen. Ingen vej udenom! Her kommer den smule, der skal op også først op på søndag.

      Slet
  5. Selvfølgelig skal kopvarmerne være røde.
    Her i huset bruger vi stort set kun julepynt og så lidt af det andet: Georg Jensen, et par engle og så det af børnenes julepynt, der er kommet til at 'høre til julen'.
    Så i år har jeg bestemt, at der skal sorteres i julekasserne (jep - flertal), så kun det der bruges, gemmes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - det skal de nemlig :-) Hm, jeg burde også gå julekasserne igennem. Der er meget og det meste kunne sagtens ryge ud, men.... :-)

      Slet