23 marts 2016

Hov, der løb tiden da

lige fra mig. Har egentligt en del blogindlæg klar - i mit hovede, men det har vist sig, at det ikke er nok at tænke på dem, de skal også skrives?!?

Perlehyacinth er færdig og sidste mandag skulle den da flashes til strikkecafe hos Garnudsalg. Det gik også vældigt fint, indtil en venlig sjæl lige måtte fortælle mig, at hun kunne se en tråd:

Jeg kan desværre se to. Under monteringen er jeg åbenbart på et tidspunkt bare blevet enig med mig selv om, at nu var der ikke flere ender at hæfte. Jeg må på den igen og have dem hæftet. Når det er gjort, satser jeg på at få taget et godt billede af trøjen og få lavet nogle fakta. Stort arbejde at strikke, men den er blevet lækker!

Tiden er virkelig løbet fra mig. Over 400 ulæste blogindlæg på min blogliste. Så er det man - et kort øjeblik - overvejer, om man bare skal springe dem over? Nej vel. Jeg vil så nødig gå glip af noget, så jeg satser på, at de næste par dage også giver lidt tid til bloglæsning.

Der er kommet nyt strik på pindene og med lidt god vilje kan den ende med at være så godt som færdig, når Påsken er forbi.

Nu vil jeg gå ind og nyde, at 2 ud af 3 børn (og et svigerbarn) er hjemme.

God Påske!

18 kommentarer:

  1. Smukke farver og spændende mønster. Ha-ha, ja nogle gange kan man blive "ende"-blind. Kender det alt for godt. Nogle gange når jeg har vasket og skal lægge det til tørre, så dukker der lige en enkelt overset ende op ;-)
    Det ser meget flot ud, det blå du har gang i. Hvad mon det er ? Glæder mig til også at se det færdigt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten - tak :-) Om ikke andet, så tror jeg, at garnet filter ind i brug - hæ, hæ.

      Slet
  2. Pokkers med de xtra par ender. Glæder mig såååååååå meget til at se den sådan rigtig færdig og fin!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Liv - det er simpelthen en overvindelse at skulle sy de sidste to i. Det bliver næste gang, at jeg har fat i en nål :-)

      Slet
  3. Du må få dig en ny blog, når den her ikke selv kan lave indlæg ;-)
    Når du er færdig med at hæfte ender, får vi vel trøjen at se?
    Dit nye strikketøj ser også spændende ud

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - god ide :-) Jeg satser på at få lavet nogle billeder, når vejret er til det ;-)

      Slet
  4. Det dejlige ved påsken er, at der er tid til at have besøg af de voksne børn OG at strikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva - det er så hyggeligt med børnene hjemme. Der bliver spillet spil, men de går tidligt i seng og så får jeg chancen for lidt strik :-)

      Slet
  5. Er den stribede model "Tern og striber" fra Isager ?
    Har du strikket i Isager garn og hvilke farver nr. ?
    Ser meget fin ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette - det er det nemlig. Og den er i Isager garn. Ser lige, om jeg stadig har bandarolerne. Farvenr. står ikke på fakturaen :-(

      Slet
  6. Ser frem til at du viser trøjen frem!
    Ja, det med tiden lyder velkendt; jeg synes pludselig dagene er fyldt med alt muligt og aftenen er træt, så bloggen bliver sat i bero.
    Nå, vi skriver jo, fordi vi kan lide det... og så må det blive, når vi kan overskue det.
    God påske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - lige præcis og det er som om, at jo lysere der bliver ud jo mindre kommer der på bloggen.

      Slet
  7. Åh de par tråde, hvad betyder det? ;-) Den var virkelig lækker, Mette - hele arbejdet værd :-) Farverne på din Isager model bliver bare slet ikke ordentligt gengivet her på min skærm, den er bare så delikat i farverne i virkeligheden, glæder mig til at se den færdig. God påske :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - heldigvis er enderne lange, så de løber ingen steder :-) Så irriterende, at jeg ikke kan få taget billeder med rigtige farver :-(

      Slet
  8. Rigtig god påske - og dejligt md strikketid. Den islager model bliver bare så flot - og jeg glæder mig til at se den færdig. Og trådene i den anden er vel hæftet forlængst 😉

    SvarSlet
  9. En flot model Mette. Dejligt at den (næsten) er færdig. Hav en rigtig god påske med flotte nuancer.

    SvarSlet
  10. He he...det kender jeg godt ;-) sjovt man kan blive total blind på et par tråde..glæder mig til at se den IRL!!! Og din nye model er bare...rigtig god påske

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov der faldt et ord ud..,,skulle jo står den bare er smuk;-)

      Slet