28 juli 2017

Der er nu gået 4 uger

med hånden i gips og jeg er halvvejs. Man vænner sig faktisk til det og det tog ikke lang tid, før min strikkefasthed var oppe i omdrejninger selvom, at strikkepinden ligger anderledes i hånden end normalt.

På vores tur til Garnudsalg købte vi bl.a. garn til Sanne Fjallands Raindrop. Der blevet regnet løbelængde mere end en gang og alligevel viste det sig ret hurtigt, at der ikke er garn nok. Jeg har droppet lommerne (det ville jeg have gjort alligevel), strikket den noget kortere og også strikket ærmerne lidt kortere end normalt. Jeg tror, at det kommer til at gå, men det bliver med hiv og sving.


Både min søster og mellemste er også i gang og jeg er noget spændt på, om det lykkes for dem eller om vi må lave et nødopkald til Garnudsalg.

Når jeg skal holde styr på ud-/indtagninger, bruger jeg altid en bomuldssnor, så undervejs kan strikketøjet se vældigt festligt ud, men det virker.


Rigtig god weekend. Det er Formel 1 weekend og vejret lover jo stadig ikke sommer, så jeg satser på at få Raindrop færdig.

6 kommentarer:

  1. Ih, altså. Den ser bare fin ud .... jeg holder vejret ... meget. Jeg er ikke kommet til halsen endnu så der er høj spænding her 😳

    SvarSlet
  2. Det er da imponerende at du alligevel kan strikke - og i det omfang. Spændende om garnet rækker. Der er ikke noget på lager ? ;o) glæder mig til at se den færdig. Modellen ser god ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - jeg glæder mig til at få det af. Jeg kan sagtens strikke, men holder lidt underligt, så det skal blive godt at kunne strikke normalt igen :-)

      Slet
  3. Hvor dejligt at du kan få strikket en smule mens du har armen pakket væk.
    Trøjen ser rigtig dejlig ud, en det lyder meget irriterende med det manglende garn - jeg synes det lyder som nogle fornuftige modificeringer, men det er jo ærgerligt hvis man føler at man ikke får den trøje, man egentlig havde tænkt sig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Britt - tak for din kommentar, som jeg først har set nu :-( Trøjen er i hvert fald blevet kortere, end det var planen. Håber, at jeg bliver glad for den alligevel.

      Slet