20 august 2017

Uha, som tiden flyver

Selv med det historisk dårlige sommervejr tager den ene uge hurtigt den næste. Der er nu næsten gået 8 uger, siden jeg fik min arm "pakket ind", så lige nu har jeg det som et barn før juleaften - jeg skal kun sove 4 gange mere, så....

I foråret var jeg til strikkecafe i Skabagtig. Fin lille butik med rigtigt meget garn fra bl.a. Hedgehog. Det er så flot, men jeg må indrømme, at selvom jeg kan sidde og kigge dybt beundrende på det, så er meget af det for vildt for mig.

Men nu sad jeg jo der og hyggede mig og syntes også, at jeg da ikke kunne tage hjem uden at have lidt med. Så jeg fandt mig et smukt fed. Altså jeg vidste godt på forhånd, at det er dyrt men ikke, at det er SÅ dyrt :-)



Garn til den pris forpligter på en eller anden måde, så jeg ledte godt nok længe efter den helt rigtige opskrift. Jeg fik også startet op et par gange, inden jeg endte på Speckle Tonic. Tror, at jeg nåede at starte på 4 forskellige sjaler og det skyltes mest, at jeg syntes, at den ro, der er i garnet, når det ligger som fed, blev til ren uro, når det blev strikket.

Sjalet er færdigt og som altid, når der strikkes hulmønster, er jeg ved at falde i svime over, hvor stor en forskel det gør at få det strikkede spændt ud:



Fakta:
Mønster: Speckle Tonic
Garn: Ca. 108 gr. Cottonwool fra Garnudsalg og 63 gr. Hedgehog Fibres Sock Yarn fra Skabagtig
Pind: 4 mm
Ændringer: Kanten består af 2 m ret. På retsiden har jeg lavet et omslag mellem de 2 m og ladet omslaget falde på vrangsiden. Det gør, at kanten faktisk ikke strammer.
Hit or sh..: Bestemt et hit.


God søndag - håber, at der et eller andet sted, er nogen, der får lidt sol.

8 kommentarer:

  1. Jamen det er jo bare så smukt !
    Solen skinner her - og min nabo har vovet sig ud med plæneklipperen. Så jeg spejder efter en grå sky, så jeg kan slippe for at gøre det samme ;o)
    Idag skal gerne være en strikkedag.
    Uha - kun 4 dage ? SÅ bliver det godt !

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - glæder mig sådan til at prøve den Scrub ;-) Er blevet ret glad for det tørklæde. Har et nøgle fra dengang, vi var hos Fru Jensens Unikum. Overvejer da lige, om jeg skal strikke et mere :-)

      Slet
  2. Hvor er det blevet flot:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-) Er ret glad for det og overvejer lige, om der skal laves et mere i andre farver :-)

      Slet
  3. 8 uger med armen i gips - det er liige godt noget skidt, Mette, men jeg kan forstå på det hele, at jeg kommer temmelig sent ind i debatten, så du må være gipsfri nu!! Så skal du nok vænne dig til at strikke uden gips - jeg synes det er imponerende at du har kunnet strikke så meget som du har :-) Super flot sjal - jeg er enig i, at Hedgehog fibrene hurtigt bliver for vildt - vi er måske et par kyllinger ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov Lene - havde da skrevet et super intelligent svar til dig, men det er åbenbart væk 😳 8 meget lange uger så nu nyder jeg virkeligt at have genvundet friheden 😀

      Slet
  4. Ja det er ligesom om at rigtig mange af de der garner har behov for noget ensfarvet for at se flotte ud..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen - nemlig. Så en fin ide med f.eks. at strikke ærmerne ensfarvet, hvis man brugte det "vilde" garn til kroppen 😀

      Slet