01 september 2017

I tidens løb

har jeg - når der har været overskud til det - købt en hel del kits, som så er blevet lagt på lager. Det er sådan set fint nok, men det har bare vist sig gang på gang, at når jeg nåede frem til et kit, var jeg ikke længere vild med farverne. Det har min mor en del gange nydt godt af, for jeg har uden at blinke sendt garnet videre til hende. Det har hele familien så nydt godt af, for vi har alle fået de lækreste strikkede tæpper.

I år har jeg været så heldig at få fedtet mig til hele to små tæpper. Det ene har været min tro følgesvend hele sommeren. Der er simpelthen ikke noget bedre end at pakke kolde fødder ind i sådan et tæppe.

Og hvor vil jeg så hen med alt det? Jo, jeg gik på lageret for at finde Good News af Marianne Isager - for anden eller tredje gang. Garnet er forlængst sendt videre og jeg kan ikke engang huske, hvilke farver det havde, men der er jo heldigvis andet garn på lageret, så jeg har startet op i disse farver:


Den er rigtig sjov at strikke og det er da en fantastisk effekt mønsteret giver. Jeg er næsten færdig med både ryg og forstykke og satser på, at det går hurtigt med ærmerne for strikkekøen er lang lige nu.

Rigtig god weekend.

8 kommentarer:

  1. Jeg har ikke kits liggende , bare garn købt ved lejlighed!! Og de forskellige fejlfarver jeg har strikket op, er også flyttet til et nyt hjem. Så er alle glade!
    Lige nu er jeg frygteligt monogam og har kun en trøje igang... OK og en karklud til ventesale mm.
    Trøjen er til Erik = STOR... så der varer længe før den er færdig... Såååå måske kommer jeg til at starte noget andet op, for lidt afveksling!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - puha, jeg har et STORT lager :-) Og alt for mange projekter i gang. Har en plan om at få dem gået grundigt igennem. Der er helt sikkert en del, som skal trævles op og garnet retur på lager :-)

      Slet
  2. Ak Mette - den strikkekø, den strikkekø 😃 bliver den nogensinde kortere? Nej og tak for det 😄 vi er så priviligerede, at vi kan strikke lige hvad vi vil hele tiden 😗 den avistrøje bliver guldstændig fantastisk i de farver og du er allerede kommet langt - god arbejdslyst 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - min strikkekø bliver i hvert fald bare længere og længere :-)

      Slet
  3. hej Mette - nej hvor er det bare nogle flotte farver sammen ! - den avistrøje bliver helt vildt flot. Som i VILDT FLOT ! :). spændende. Og ak - det lager, det lager. Vi tror vi sparer ved at købe billigt og på tilbud, men mon ikke det koster på den lange bane ? Jeg har lige stået på hovedet i mit idag - og hold nu fast - det er fordi jeg skal lave et reste projekt af mine rowan feltet tweeds. Og hvad ender det med ? at jeg må købe yderligere 15 nøgler for at få til den kjole af Marie Wallin jeg ville lave af resterne.. helt utroligt, når man vil spare og bruge af lager. :D .D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - tak :-) Og ja, det lager. Lige nu bliver der ikke købt meget til lager. Jeg er mættet, tror jeg ;-) Men jeg nyder at stå på hovedet i det for at finde til nye projekter. Hm...... Spændt på at se den kjole, du mangler garn til ;-)

      Slet