29 september 2017

En måned og en e-mail der blev væk

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor september blev af? Den forsvandt bare - hvem tog den?

Det var ikke min plan, at jeg skulle strikke Stephen West KAL, men nogen lokkede mig. Jeg har været med et par gang før. Tror måske, at det var i 2012 og 2013. Jeg synes, at Stephen West er helt fantastisk, men jeg ved også bare, at kaster jeg mig ud i et vildt farverigt sjal, får jeg det - desværre - aldrig brugt.

For mange herrens år siden deltog min søster og jeg hver sommer i Mystery KAL og det var simpelthen så hyggeligt. Jeg sendte mine farver til min søster og i løbet af ingen tid, var hun også hoppet på mysteriet.

Første del kom i morges og jeg glæder mig til at komme i rigtigt i gang med det. Der er altså noget særligt over sådan et mysterie. Bevares, man risikerer at ende med et sjal, man bare ikke bryder sig om, men pyt for lige nu er det sjovt :-)

Stephen West sværger til Hedgehog Fibres. Det er afsindigt flot (og dyrt) garn og igen - jeg ville ikke få brugt et sjal med for meget spræl i, så jeg har valgt noget andet:


3 bundfarver i grå nuancer og pop up farver fra strømpegarnslageret. Og der er altså flere af dem, som jeg normalt ikke ville bruge, men som pop up satser jeg på, at jeg kan komme til at holde af dem.

Og så lige den forsvundne e-mail. Jeg fik en e-mail om en fin ny hjemmeside med masser af færdige diagrammer til strik og hækling SAMT mulighed for selv at omdanne fotos til diagrammer. Jeg lovede at skrive om og linke til siden, men jeg kan ikke finde e-mailen (og dermed linket) igen. Håber, at nogen læser med her og sender det til mig igen.

Rigtig god weekend.

8 kommentarer:

  1. hej Mette,
    jeg er meget spændt på dit sjal. Selv holder jeg mig langt væk fra mysteries, men det skal jo ikke afholde mig fra at være med på sidelinjen :-)
    strikkeglade hilsner
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Angelika - jeg må sige, at det bliver vildt farverigt. Ikke efter planen, men jeg fortsætter 😀

      Slet
  2. Jeg dur ikke til de der Mystery KALs, for jeg er både alt for utålmodig til at skulle vente og alt for meget i kontrol til at lade andre bestemme, hvordan mit strik ender med at se ud, men jeg ELSKER at følge andres. Dine farver bliver fede, er jeg sikker på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Liselotte - jeg er også sådan lidt la-la og jeg må nok sige, at det i øjeblikket ser en hel del anderledes ud end, jeg havde regnet med 😖

      Slet
  3. Hej Mette - længe siden ☺ Jeg er ikke rigtigt til Stephen West - det vil sige ikke i mit klædeskab 😉 men jeg tror dit sjal kan ende med at blive virkelig flot i de farver. Mystery kals kan jo være en god måde at holde koncentrationen på et strikketøj og så er det jo bare sjovt ☺

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - det er jeg sådan set heller ikke. Kan rigtigt godt lide at se på dem, men at gå med dem - hm, jeg ved det ikke rigtigt 😳😀

      Slet
  4. Jeg er heller ikke til mysteriestrik. Jeg vil helst vide hvad resultatet er inden jeg går i gang!
    Jeg tørstrikker i andres projekter... glæder mig til at følge dit. Spændende garn og farver du har valgt. Hedgehog og lignende garner er altså smukke, men min indre vestjyde vreder sig over prisen (hvorfor er de så dyre???) Og jeg har ikke fundet nogle acceptable alternativer...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - min indre jyde vrider sig også. Jeg er stadig ikke kommet mig helt over, at jeg kom til at købe et fed Hedgehog til 225,-!!?? Vi må farve selv :-)

      Slet