23 juni 2008

Serafia

er færdigstrikket og den er et klart hit. Lækkert garn, fin opskrift meget smart skrevet. Hvis jeg på forhånd havde læst, at jeg skulle strikke x antal rib med mange masker, havde det nok taget mig lidt tid. Men i opskriften står der, at man max. skal strikke rib af 1 nøgle garn. 1 nøgle! - ha, det er da ingenting, tænkte jeg og vupti var det strikket op :-) Som det kan ses, er enderne ikke hæftede og det er der en god grund til!!


Det eneste lille minus, der for mig er ved Serafia, er, at den går ned i et V på ryggen. Af en eller anden grund VIL mine T-shirts samle sig i nogle lidet flatterende folder lige netop i V'et. Derfor har jeg siddet med kuglepen, blog og flittige tanker til Hanne Falkenberg og forsøgt mig frem med forkortede rækker. Jeg skal lige have besluttet mig for, om det ser ok ud og så følger billede af den ændrede Serafia.

Lige meget hvad, så skal jeg have lavet i hvert fald én mere.

Onsdag springer vores studine ud, så tørklædet er blev vasket og spændt ud. Med lidt held får jeg også et billede af studinen med tørklædet på.

4 kommentarer:

  1. Den er rigtig fin Serafia. Tak for tippet med ryggen.
    Det hæklede tørklæde er rigtig hot.
    Jeg har Serafias sommer liggende i strikkekurven og får helt lyst til at gå igang med den.

    SvarSlet
  2. Hej Ulla

    Glæd dig. Jeg nød i hvert fald at strikke Serafia. Min "moar" skal lige se min løsning, så følger billede :-)

    SvarSlet
  3. Øhh, hvad er grunden til at enderne ikke er hæftede?? Det er de vel nu??

    SvarSlet