30 november 2008

Det er IKKE min skyld

Jeg er tilmeldt Brug-af-dit-garnlager for andet år i træk. Og det første halve år gik det også vældigt fint. Jeg overholdt mine egne regler. Så kom august og det begyndte så småt at gå galt og så er det gået jævnt ned ad bakke siden. Jeg har vist mistet overblikket, men som sagt så er det ikke min skyld, men

  1. finanskrisen - det er med at kradse garn til lageret, mens man kan/har råd
  2. hvad bliver det næste? Fåresyge for får? - få noget uld på lager i en farlig fart
  3. og sidst, men bestemt ikke mindst - det er mine ældste børns skyld. Hvad ligner det at lade mor (og far) bag sig og drage ud i verden? Det åbner da op for trøsteindkøb med god samvittighed. Så unger - DET ER JERES SKYLD!

Min samvittighed er i hvert fald ren som nyfalden sne!

11 kommentarer:

  1. LOL - jeg håber, at de unge mennesker sender garn hjem til mor fra udlandet. så kan du sende hjemmestrik den anden vej :-D

    SvarSlet
  2. Men du har jo forsøgt at bruge af garnlageret.... og jeg er helt enig i dine argumenter....

    SvarSlet
  3. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  4. Ulla - det håber jeg også. Hver gang ældstesønnen ringer og fortæller om, hvor hårdt ramt af finanskrisen Irland er, spørger jeg, om han har set en garnbutik - indtil nu har svaret været nej :-(

    Marianne - jamen, jeg har skam virkelig også gjort mit bedste ;-)

    SvarSlet
  5. Hi hi, men det er så godt at have argumenterne i orden!

    SvarSlet
  6. Nemlig Tineke - og jeg kan godt komme i tanke om flere ;-)

    SvarSlet
  7. Det er da de bedste argumenter, jeg har hørt længe. Jeg vil med det samme gå ud i verden og bruge dem :-)

    SvarSlet
  8. Gør endelig det - min samvittighed har det SÅ fint. Skulle jeg/vi gå fuldstændig nedenom og hjem, så kan jeg alligevel strikke i en hel del år ;-)

    SvarSlet
  9. Hej Mette,
    Der er en "unwritten rule" at man må godt købe garn når man har børne i udlandet. Sådan. Og hvordan kan du holde ud at sende din søn din IRELAND - verden's garn capital? Du er en stærke kvinde! :)
    De bedste hilsener fra
    Karen in CPH
    PS Jeg vil så gerne til Ireland...

    SvarSlet
  10. Hej Karen!
    Jeg håber, at han falder til, for så skal jeg da snart derover - Gitte vil også med :-) Han siger, at der er tilbud i så godt som alle forretninger, men at han ingen garnbutikker har set!!!

    SvarSlet
  11. Mette, du glemte at der SKAL være garn i huset om vinteren ifald at isoleringen i huset er sunket sammen i løbet af sommeren, global opvarmning og at fårenes pels dermed er blevet tyndere/ubrugelig, at det er bedre at være afhængig af garnindkøb end cherry-indkøb og ikke mindst skal man støtte fårefarmere rundt om i verden for der bliver flere og flere vegetarer (tror jeg nok)

    SvarSlet