04 december 2012

Helt strikke OT

Skulle der nu side nogen derude, som er med til at lære de unge mennesker i Callcentre op, så vil jeg gerne lige give et velment råd:

Når en kunde ringer ind til f.eks. Western Union og en smule ophidset meddeler, at:

  1. Hendes password er blevet ændret kl. 5.45 (og på det tidspunkt ændrer hun med garanti ikke noget som helst!)
  2. Der er lavet en overførsel på $ 2.000,- (DKK 12,156,81) til en fyr på Philippinerne
  3. Overførslen er også blevet udbetalt til fyren på Philippinerne

så er det IKKE en tæskegod ide, glædestrålende at meddele kunden, at hendes konto er blevet hacket, hun skal melde det til politiet og så afslutte samtalen med: “Ha’ en god dag!”

 

P.S. Der er gået 14 dage og det viser sig, at jeg nåede at spærre Visakortet inden Western Union fik trukket pengene. Nu sidder jeg nærmest og bider mig selv i tungen for ikke at komme til at ønske Western Union en rigtig god dag (og håber, at Nemesis ikke rammer mig i den forbindelse!).

15 kommentarer:

  1. Det må være mindst en uge siden - for du skriver ualmindeligt pænt. Undertegnede ville både have bandet og skældt ud i grove vendinger.
    HADER de dersens callcenterfolk som mener de har verdens bedste tilbud på snart sagt ALT. Tænk - de fatter ikke man IKKE vil købe aviser via en telefon, og printerblæk, lysstofrør, telefon abonnementer , rengøringsmidler og hvad ved jeg. De spørger jo efter Direktøren eller den " indkøbsansvarlige" men lige meget hjælper det. Selv gratis aviser vil vi ikke have, for vi gider ikke læse andre end den vi har. Og vi kan godt selv henvende os hvis vi vil købe noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - jeg glemte at få slutningen med i det første indlæg. Der er gået 14 dage, så blodtrykket er faldet, men det vil være synd at sige, at jeg tog det roligt den dag ;-)

      Slet
  2. Hmmmm, nogle burde måske give de unge mennesker en ordenlig uddannelse i at omgås andre mennesker - man ønsker bestemt IKKE en person der lige er blevet frarøvet 12.000 kr en god dag!!!!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen - nej, det gør man bare ikke! Og var jeg ikke oppe at ringe, så kom jeg det!

      Slet
  3. Puha, en skrækkelig historie og jeg sidder her og fatter ikke de kunne hacke sig ind på ens konto og overfører penge. Stakkels dig, sikke en oplevelse. Glæder mig over at du nåede at spærrer kontoen så Western union forhåbentlig kan lærer noget af det.


    kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis - undrer også mig meget. De ville heller ikke fortælle mig, hvad der var foregået. Det skulle politiet ringe om?

      Slet
  4. sikke noget jeg ville nok også lige have ramt det røde felt hvis nogen ønskede mig en god dag efter den oplysning..... De kunne jo godt lige tænke sig lidt om og have lidt medfølelse. Men godt du nåede at fik spærret kortet inden pengene blev trukket....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion - ja, det er jo ind i mellem helt ok at tænke selv, men "Ha' en god dag" kommer helt automatisk efterhånden! Kan garantere for, at min konto er blevet kigget efter hver eneste dag siden ;-)

      Slet
  5. Ha' en god dag eller - er der andet jeg kan hjælpe dig med! Standard fraser som åbenbart står på manus, men som bare ikke passer til enhver lejlighed. Men tænke selv over hvad der passer i en given situation - næh nej!
    Øv for en kedelig oplevelse, jeg er da glad for at du fik det stoppet i tide, så du ikke også skulle kæmpe for at få dine penge retur

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten - ja og så den der med Ha' en fortsat god dag! På en rigtig sur da, kan det få mig helt op i det røde felt ;-) Omtanke er altså en god ting! Jeg er også vældigt glad for, at pengene ikke nåede at blive trukket - og så har jeg da fået et par hyggelige samtaler med politiet :-)

      Slet
  6. Åh nej for pokker !
    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - mon ikke. Heldigvis var banken hurtig!

      Slet
  7. Jeg har en give-away igang på bloggen,
    hvor du kan vinde et super flot ur fra Dyrberg/Kern til værdi a' 1000,-
    Kig forbi og deltag hvis det lyder fristende?

    http://www.fashionbysterup.dk/category/give-away

    SvarSlet
  8. Uh altså, det er utroligt at man ikke engang kan have sin konto i fred. Godt du nåede at spærre kontoen.
    Og så burde man altså give sådan nogle mennesker et kursus i, hvordan man taler til folk der har været ude for sådan en oplevelse. Ha fortsat en god dag hører ligesom ikke hjemme i den sammenhæng.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - ja, jeg kan ikke forstå, at man bare bevidstløst kaster et Ha' en god dag ud! Den dag kunne jeg da slet ikke se det sjove i det ;-)

      Slet