20 februar 2015

Nøj altså

tiden flyver afsted. Der bliver strikket, når der er mulighed for det, men ikke helt så meget, som jeg gerne ville. Af en eller anden grund lokker lænestolen til en lur, så snart min rumpe lander i den!

En veninde har forelsket sig i Marianne Isagers Tweed, men da hun ikke er vild med uld, bliver det i Garnudsalgs lækre Cotton/Wool. For at kunne støtte hende undervejs, var jeg jo også nødt til at starte op:

IMG_0471

Lækker strikkeprøve, men morgenen efter strikkeprøven, så jeg alligevel lyset og pakkede det hele væk. Der skal strikkes med en hel del farver ad gangen og efter Donatello er jeg jo godt klar over, at Tweed aldrig ville blive færdig. Så endelig fik den indre stemme lov til at få lidt indflydelse.

I stedet kæmpes der videre med den lange cardigan. Selvom den ikke rigtig fænger rent strikkemæssigt, så bliver den strikket færdig, for den passer perfekt ind i min arbejdsgarderobe.

Håber, at jeg kan komme på blogsurfing i løbet af weekenden, for jeg er frygteligt langt bagefter!

Rigtig god weekend.

9 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå det spændende strik frister - men jeg forstår dig godt: den trøje du har gang i må være færdig ;o) Jeg glæder mig til at se den.

    SvarSlet
  2. Det er tit en god ide at sove på det.... Morgenlyset kan give en vis selverkendelse!
    Hellere bruge krudtet på noget man er sikker på passer ind i garderoben.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - det blev jeg også enig med mig selv om. Der skal heller ikke ligge for mange UFOer. Det stresser.

      Slet
  3. Det er ellers en meget fin strikkeprøve.
    Men selvfølgelig skal du lave noget, du selv tror på. Og gerne noget, der er brug for i garderoben.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva - det er så fint et mønster. Prøven er gemt, så..,. :-)

      Slet
  4. Smuk strikkeprøve og nogen gang er det sådan, at der ikke er så meget tid til strik. Men det kommer helt sikkert på et tidspunkt igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Merete - ja, ind i mellem er der lidt ro på, men det vender som regel :-)

      Slet
  5. Hvor er det stort, Mette, at du allerede her i de indledende stadier kom til fornuft ;-) Den "kedelige" ender garanteret med at være et kæmpe hit i garderoben :-) God søndag :-)

    SvarSlet