26 februar 2015

Så må det godt stoppe

for det føles lidt som om, at ulykkerne står i kø!

  • Forrige uge: Bil nr. 1 bryder sammen.
  • Forrige uge: Bil nr. 2 bryder sammen lige som Yngste har hentet min søster i lufthavnen. Det blev så transport i lastbil for dem. Værkstedet havde lidt svært ved at finde en grimasse, der kunne passe, da bil nr. 2 ankom dagen efter bil nr. 1.
  • Sidste uge: KH går ned med influenza. Den der meget, meget voldsomme mandeinfluenza.
  • Mandag: Kører Mellemste til Aarhus. Fordi Mellemste var ekstremt hurtig og hård på bremsen, undgår vi at banke op bag i en pænt langsom bil, der trak lige ud foran os på motorvejen.
  • Mandag: Vel hjemme fra Aarhus kan jeg konstatere, at der er oversvømmelse på det ene badeværelse. 10 l vand tørres op.
  • Tirsdag: Yeah strik med Laila. Var klar til besøg kl. 18.30. Ingen Laila. Bestemte mig for at sende sms kl. 18.45. Laila kom først: “Skulle vi ikke strikke i dag?”. Jep – Laila sad også klar. Det var faktisk hos hende, at vi skulle strikke, men hun var frisk og sprang i bilen.
  • Tirsdag: Da Laila var vel ankommet, kom jeg i tanke om, at det nok var smart at tjekke badeværelset. 10 l vand tørres op + det løse i kælderen! Blodtrykket stigende.
  • Tirsdag: Mens jeg tørrede op, tændte Laila ovnen, så vi kunne få lunet bollerne. Fint, tænkte jeg, så finder jeg da lige ost m.m. frem. Ud af køleskabet vælter så en ÅBEN pose ristede løg. Hvor i hede hule kom den fra? Vi spiser så godt som aldrig ristede løg (eller kartofler eller hvad det nu er). Løg over det hele. Blodtrykket fik en tak mere opad, indtil jeg kom til at se på Laila, som lå i sofaen og hulkede af grin ;-)
  • Tirsdag: Efter Laila var kørt igen, ville jeg lige se lidt TV via AppleTV. Ingen fjernbetjening. KH og jeg endevendte ALT (og med alt mener jeg virkelig alt: sofaer, stole, gulv, strikkekurv, tæpper, TV-bord, skuffer i skænk og jeg kan blive ved). Væk var den.
  • Tirsdag kl. 23.30: Stod jeg så på hovedet i affaldscontaineren. Bevæbnet til tænderne med lommelygte og gummihandsker gik jeg i gang med at sortere madaffald. Nam, nam siger jeg bare!!! Stadig ingen fjernbetjening.
  • I går: Solen skinnede, så jeg besluttede mig for at gå til slagteren i min middagspause. Og jeg lyver ikke, men på vejen hjem blev jeg ramt af HAGLVEJR, mens solen stadig skinnede.
  • I går: Slamsuger ankom. Resultat: 2 x 10 l vand tørret op. MEN nu lader det trods alt til, at der er hul igennem, så problemet med swimmingpool i badeværelset er slut.

Så kan man jo spørge, om der slet ikke har været noget positivt at fortælle om? Jo, jo da – hvis der er nogen, der stadig læser med, så:

  • Mine forældre har været i sommerhuset i 14 dage. Herligt nemt at kigge forbi og få et knus, kaffe m.m.
  • Mine søster fra hovedstaden har været forbi en enkelt dag. Den blev så kortere end beregnet pga. turen med Dansk Autohjælp.
  • 2 fødselsdage er blevet fejret på bedste vis.
  • Mellemste og Yngste har været hjemme på vinterferie – altid en fest at have dem i huset.
  • Når jeg går hjem fra arbejde kl.17.30-18.00 er der lyst!
  • KH overlevede den frygtelige mandeinfluenza. Mere om det en anden dag.

Og nu satser jeg på, at ulykkerne er ovre for denne gang, for i aftes kom dette billede fra Mellemste, som nu er den lykkelige (midlertidige) ejer af to fjernbetjeninger:

IMG_0588

Den lille dims har åbenbart besluttet sig for at tage på eventyr og kastet sig ud i et styrtdyk fra lænestolen og direkte ned i Mellemstes strikketaske, hvor den så straks har gemt sig godt!

14 kommentarer:

  1. Stakkels dig. Jeg er sikker på at det nu er stoppet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene - det regner jeg også med :-)

      Slet
  2. Men bortset fra det, så går det jo rigtig fint hos dig og dine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør det jo - og det var jo altsammen døde ting. Ingen skader på personer :-)

      Slet
  3. Det er ikke sådan når ulykkerne står i kø ! men noget held havde I da - fx undgik I at køre op i den anden bil - og der kunne have været meget mere oversvømmelse. Men ak - jeg forstår dig godt. Det stresser, når der sker sådan en masse ting :o) Nu håber vi det vender ..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - det trøstede jeg mig også med. Det var kun ting, det gik ud over :-)

      Slet
  4. Uha uha, jeg kom til at trække lidt på smilebåndet, - bare fordi det er SÅ overdrevet.
    Det lyder til, at I har bevaret humøret. Og så må det da snart vende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva - det gjorde jeg også selv :-) - bagefter altså!

      Slet
  5. Jamen dog.... Det er lige rigeligt med krydderi på hverdagen!
    Godt KH overlevede... og mysteriet om den forsvundne fjernbetjening blev løst.
    Og godt du kan skrive det med et blink i øjet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - det er lige før, at den forsvundne fjernbetjening var det værste for, hvor Søren kunne den være? Man tænker og tænker og tænker :-)

      Slet
  6. KH .... står det for den kærlige husbond ;-) ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ, hæ Lisette - kærlig? Naah - kære må vist kunne gøre det :-)

      Slet
  7. lyder som en temmelig interessant uge på en anderledes facon :-) godt, at fjernbetjeningen dukkede op igen....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion - mon ikke. Min hjerne var ved at koge over. Hvor kunne den være?!?

      Slet