07 februar 2011

Jeg mangler

lys, så jeg kan få taget billeder. Jeg har nemlig været ret så god til at få nogle ting færdige. F.eks. er Profil færdig, monteret, vasket OG taget i brug, men billede mangler altså endnu. Der er jo så godt som aldrig rigtigt lyst i øjeblikket, men det bliver der vel igen.

I mellemtiden kan jeg da lige vise billede af et par huer:

IMG_0576

Jeg bruger normalt ikke hue. Jeg ser virkelig ikke videre smart ud med hue! Men da det nu i efteråret så ud til, at vi skulle have en vinter som sidste år, måtte jeg bøje mig og kaste mig ud i huestrikkeri.

Først strikkede jeg den mørkeblå. Den ser noget trist ud, som den ligger der, men den er faktisk slet ikke så tosset. Bare lidt stor i det. Hvilket jeg ret hurtigt (sådan ca. efter de 10 første omgange) fandt ud af, men jeg strikkede den da færdig alligevel i håbet om, at der ville ske et mirakel undervejs. Det gjorde der ikke, så den er lidt for stor, men det kan gå.

Så skyndte jeg mig at strikke en mere med lidt færre (6) masker og den er blevet rigtig god. Der er nu ikke nogen af dem, der har været i brug endnu, men hvis det er 2 strikkede huer, der skal gøre, at vi ikke får mere vinter i år, så er det fint med mig.

Mønsteret er en ekstraopskrift fra et Hanne Falkenberg kit.

4 kommentarer:

  1. Dét er sandelig også helt fint med mig - ikke mere vinter i år, tak :-)

    Sådan et par fine huer kan jo sagtens ligge til næste vinter :-)

    SvarSlet
  2. Hej Lene - for min skyld kan de blive liggende i skabet i årevis, hvis det betyder milde vintre ;-)

    SvarSlet
  3. Vinteren må også gerne være overstået for mit vedkomne.

    Rigtig søde huer og dejligt at høre lidt fra dig igen :-))

    kh Jane

    SvarSlet
  4. Hej Jane - tak :-) Længes efter lunere vejr, men nyder, at man nu kan se, at dagene bliver længere!

    SvarSlet