20 februar 2012

Tak

for alle kommentarerne. Jeg er helt enig - de nye kontrolord er på det nærmeste umulige at læse og utroligt irriterende! Jeg prøver at se, om jeg kan finde ud af at slå dem fra og skulle spam begynde at vælte ind, må jeg jo slå dem til igen. Jeg er da forøvrigt glad for, at jeg ikke er den eneste, der har svært ved at læse dem. Jeg var ellers ved at overveje en tur til optikeren.

Mellemste have fødselsdag i går og måske var det derfor, at hun gik med til at være model. Betingelsen var dog, at hendes ansigt ikke kom med. Til gengæld kan vi så nyde hendes fantastiske fodtøj ;-)

Da jeg nu havde valgt ikke at strikke krave på ponchoen, måtte jeg jo lige strikke en "Smoke Ring". Det er lidt af en favoritopskrift og jeg har strikket den flere gange før. Opskriften er fra et online blad Spindlicity, som åbenbart ikke findes mere. Jeg har i hvert fald ikke kunnet finde et link, der virker.

Indrømmet - den ser ikke videre spændende ud som den ligger der på bordet i fuld længde, men den sidder suverænt godt, er nem og hurtig at strikke. Der tages hverken ind eller ud - man skifter bare pindestr.


  • Fakta

  • Mønster: Smoke Ring fra Spindlicity

  • Garn: 1 ngl. Zauberball

  • Pinde: Flere forskellige

  • Ændringer: Jeg har strikket en ekstra mønsterrapport. Havde garn nok og ville og gerne have den lidt længere.

  • Hit or sh*t: Absolut hit :-)


8 kommentarer:

  1. Jeg har også lige pillet mine kontrol ord væk, de er så trælse :-)
    Røret og poncho er bare rigtig fine - er ret vild med zauberball, SÅ fine farver :-)

    SvarSlet
  2. Dejligt vi fik den at se på selvom det var en anden der stod model...kunne du ikke den dag.....hi hi...nej spøg til side den er skøn, lækker med de retriller så er man også fri for de laaange vrangpinde.

    kh Jane

    SvarSlet
  3. ja de nye kontrol ord er da godt nok frugtelige har ikke haft nogen på min et stykke tid, og har intet spam fået.. endnu..

    Flotte ting du har fået lavet og smuk model selvom vi ikke kan se hendes hoved :-)

    SvarSlet
  4. Sikke en flot poncho! Og lækkert "rør".

    Og dejligt, hvis du finder ud af at slette de irriterende kontrolord:) (Nu er det ergific og secretary,)
    God tirsdag.

    SvarSlet
  5. flot poncho - det må alts¨også snart ramme mine pinde- og jeg vil huske det med et løst halsrør.
    desværre er der stadig kontrolord

    SvarSlet
  6. Hej Lykke - enig! Jeg er også ret vild med Zauberball. Har endnu ikkes strikket strømper af det. Synes næsten, at det er for pænt ;-)

    Hej Jane - jamen, nogen skulle jo tage billedet ikke ;-)

    Hej Marion - de er helt ulæselige. Det kan da ikke være nødvendigt, at det skal være SÅ besværligt!

    Hej Eva - håber, at det er lykkedes mig at få de kontrolord fjernet!

    Hej Dorthe - jeg ville egentligt have strikket krave på, men blev talt fra det. Det er jeg rigtigt glad for, for det er da nemt lige at trække røret over hovedet, når man får det for varmt :-) Håber, at kontrolordene nu er væk?

    SvarSlet
  7. Den bliver jo endnu mere lækker af at komme på en model, den poncho :-)

    Jeg synes den er så flot med krave, men hvad hjælper det hvis man får det for varmt - så er din ide med et halsrør jo supergod!

    SvarSlet
  8. Hej Lea - jeg bruger den hele tiden. Synes også, at den er rigtig flot med påstrikket krave, men det giver flere muligheder med en løs :-)

    SvarSlet