28 april 2013

Der var jeg da så

lige en postgang for tidligt ude med at melde min tand smertefri. Sidste weekend gjorde den opmærksom på sig selv igen! Heldigvis var Ældste hjemme på fransk visit og slog i bordet, mens han forlangte, at jeg ringede til vagtlægen - noget der ikke er sket mange gange her.

Resultatet var, at Ældste måtte ud på en køretur for at finde et lørdagsåbent apotek. Onsdag stod den så på tandlægebesøg og jeg skal da lige love for, at der blev renset igennem. Lige nu er Tanden og jeg så både på penicillin og et andet betændelsesbekæmpende middel, der som sidegevinst også virker som antabus :-)

Det er så ikke noget problem, men det var nu underholdende at se, hvor beklemt både tandlægen og medarbejderen på apoteket var, da de skulle fortælle mig det!

Nå, men midt i alt det her, er det lykkedes mig at få denne færdigstrikket:




Der er RIGTIGT mange ender at hæfte. Jeg strikkehæftede de ender, jeg kunne, men der er altså stadig et stort arbejde med synålen foran mig.
Det bliver ikke lige nu - jeg gider ikke ;-)

Lige nu er Tanden og jeg smertefrie og i ren begejstring over ikke at kunne mærke tanden, har jeg da med stor fornøjelse slået op til flere nye ting.

Strikketøjet kalder.....

17 kommentarer:

  1. Håber det vare ved med tanden er smerte fri, glæder mig til at se hvad du slår op til ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lykke - det gør jeg godt nok også!

      Slet
  2. Godt at sønnen var hjemme og kunne banke i bordet. Tandpleje er bare noget frygtelig stads. Jeg har prøvet en snert engang og kun i 2 dage. Så jeg kan slet ikke forstille mig at skulle gå med sådan noget igennem længere tid.

    Håber det er helt ovre nu.

    Kh

    Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla - jeg er ikke vild med tandlægebesøg, men har troligt gået 4 gange om året altid, så jeg synes, at det er bunduretfærdigt, at jeg så alligevel for ondt i en tand ;-)

      Slet
  3. Hvor er det dejligt at du er smertefri og så har du slået op til flere projekter, det lyder spændende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten - og jeg sidder da lige og overvejer, om jeg skulle slå op til et mere :-)

      Slet
  4. Sådan en tand er ikke at spøge med. Rodbetændelse kan sætte sig til at muligt stads, og det kan gå rigtig galt. Så godt der var nogen der bankede i bordet ;o)
    Flot strik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - ja, føj for den! Håber, at alt det medicin nu får bugt med det!

      Slet
  5. det var da også på tide, at du kom afsted frue... godt der var en der kunne banke lidt i bordet...

    Godt at du er smertefri :-) spændende med nye projekter

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion - jeg havde skam været ved tandlægen og fået den rodhandlet for 2. gang! Men havde åbenbart fået penicillin i for kort tid :-(

      Slet
  6. Siger det samme som Marion. Godt der var en som kunne få skovlen under dig og sendt til tandlæge.

    Smuk strik du har fået næsten færdig. Hvis det var mig blev de hæftet så jeg kunne få den prøvet/brugt.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis - jeg havde fået tanden rodbehandlet for anden gang om onsdagen (ikke af samme tandlæge!), så jeg håbede, at den bare var øm, men næh nej!

      Jeg samler lige kræfter (!), inden, at jeg går i gang med hæftningen, men du har helt ret - det skal bare gøres.

      Slet
  7. Har lige været helt samme tur igennem, og jeg drikker bestemt ikke til daglig men nåede at oparbejde den vildeste lyst til en kold øl i løbet af de 10 dage, kuren varede ;0) Jeg krydser fingre for, at du snart kan få afsluttet rodbehandlingen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Julie - nemlig :-) Vi var til konfirmation i lørdags og pludselig så det der glas kold hvidvin altså bare så lækkert ud :-)

      Slet
  8. Hold da op en fin vest - strikket med smerte :( ... Håber du får den færdig og at den ikke minder dig for meget om en dårlig tid ...
    Håber snart den tand opfører sig ordentligt
    Knus og go bedring

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne - tak. Jeg håber godt nok ikke, at jeg får "efterveer" hver gang, jeg ser på den ;-)

      Slet
  9. Sikke en fin vest, midt i al elendigheden. Håber du nu omsider er færdig med at slås med den tand.

    SvarSlet