12 april 2013

Efter godt og vel en uge

med tandsmerter, penicillin og smertestillende i lårfede stråler, vil jeg frygteligt gerne have en smertefri weekend. Ufatteligt så ondt betændelse i en tand kan gøre!

Smertestillende kunne dog give mig nogle timers fred ind i mellem, så No. 26 er monteret. Der skal lige hæftes lidt ender. Fordelen ved at strikke direkte fra cone er, at der ikke bliver mange ender at hæfte, så det er hurtigt gjort. Knapper mangler jeg, så jeg må finde tid til at komme ud i verden og få dem fundet.

Der er flere trøjer, jeg har stor lyst til at give mig i kast med, men jeg fortsætter lidt mere på Blues:

IMG_0162

Jeg har fået samlet forstykkerne, så nu er jeg i gang med ryggen.

Må dog indrømme, at jeg virkelig kæmper og fører lange indre samtaler med mig selv om, om strik skal være totalt lystbetonet eller om noget SKAL gøres færdigt, før nyt startes op. Den samtale er ikke helt slut endnu Smiley, der blinker

Rigtig god weekend.

14 kommentarer:

  1. det kan i perioder godt være svært at være stikkemonogam :-) men det er jo også rart at have lidt forskellige at vælge imellem glæder mig til at se din færdige model

    og god bedring med den dumme møgtand

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion - jamen nemlig da. Det er rart at have noget at vælge imellem ;-)

      Slet
  2. Jeg mener nu godt at man kan have flere projekter igang. Jeg strikker f.eks Sprogø for tiden som er vævestrik og det kan godt være sååååå kedeligt at man bliver nødt til at begynde på et nyt projekt som så er blevet en bluse på p 9 og det kan man jo hurtigt se en ende på. Dine projekter ser spændende ud. Spændt på at se det færdige resultat. Surt med tandpine.Rigtig god bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annelise - uha ja vævestrik. Langsommeligt, men det bliver jo flot. Er nu helt enig. Der er simpelthen også brug for "automatstrik".

      Slet
  3. Jeg stemmer for lystbetonet, det er da for pokker en fritids beskæftigelse og noget vi gør for vores fornøjelses skyld. Jeg har uden skam i livet tonsvis af ufoer liggende. De bliver jo alligevel færdige efterhånden og nogle af dem opdager jeg faktisk efter et stykke tid, at jeg slet ikke gider at have, så bliver de trævlet op igen og der findes på nyt.
    Rigtig god bedring med tandpinen. Håber det snart er overstået.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - du har da fuldstændig ret. Lystbetonet skal det være. Har nu også prøvet at finde påbegyndte ting i gemmerne, som simpelthen bare ryger af pindene igen!

      Slet
  4. Den snak kender jeg godt ;o) Jeg er også sådan en der strikker færdig, før noget nyt begyndes. Jeg har max gang i 2 ting ad gangen. Vi har alle vore måder ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - det har vi nemlig. Jeg starter i perioder en masse op, men ender så med at få en anelse stress over alt det, der er gang i. Så det smarteste er nok at begrænse sig en anelse - men nemt er det ikke!

      Slet
  5. Jeg hører (som regel) til den kedelige type, der kun strikker på en ting ad gangen :(( men egentlig synes jeg at Uldbegavet's holdning er skøn! Måske man skulle ændre holdning, på den anden side, hvad kan det ikke ende med i kurven :))))

    Jeg krydser fingre for at du må få en smertefri weekend - for føj for pokker, tandpine er noget fanden har skabt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten - da jeg startede med at strikke, lavede min mor den aftale med mig, at mine forældre gerne betalte garnet til noget nyt - når det "gamle" altså var HELT færdigt. Det sidder dybt i mig, men....... ;-)

      Slet
  6. Tandpine skal man ikke samle på.
    Til gengæld kan man da godt samle på lidt igangværende projekter :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva - nej, tandpine kan man simpelthen ikke bruge til noget godt! Det kan man så til gengæld med de nye projekter :-)

      Slet