08 oktober 2013

Allerede lørdag

var sjalet/tørklædet færdigstrikket og enderne hæftede:



Her ligger det i al sin uvaskede skønhed. Billederne yder det slet ikke retfærdighed!

Kommer jeg til at bruge det? Ved det ikke. Det vil i hvert fald kræve, at jeg finder en "monteringsvejledning" ;-) Har faktisk også overvejet at hive et billede i stuen ned og så knalde det her op i stedet. Jeg er sikker på, at min KH vil elske det! Eller måske at indkøbe en ekstra stol til stuen, hvor sjalet kan ligge tilfældigt henslængt!

Men altså


det kræver en kringlet og matematisk hjerne at regne det her ud. Jeg bøjer mig i støvet for Hr. West.


Og så har det da også været sjovt at strikke. Jeg droppede dog picot kanten og lukkede bare af på den gode gammeldaws maner.

13 kommentarer:

  1. Hvor er det bare blevet smukt. Du kan da godt tage det på sådan lidt løst rundt om halsen en dag i snestorm, så får fugten det til at falde i de skønneste brugbare folder rundt om din hals. Min får indtil videre picot på, husk indtil videre.

    kh. LIs

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ, hæ Lis - jeg strikkede den første picot, så opgav jeg. Håber, at det lykkes for dig.

      Slet
  2. Det ser da spændende ud, mon ikke du kan svinge det om halsen og 'lukke' det med en sjalsnål?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - tror også, at en sjalsnål må blive svaret.

      Slet
  3. Det ser spændende ud, men jeg har det også med sådanne sjaler, at jeg ikke rigtigt ved, hvordan jeg får dem til at lægge sig pænt om halsen og får dem derfor ikke brugt

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe - jeg er også mest til halsvarmere. Mine tørklæder blæser altid af eller ender med at hænge på en underlig måde, men jeg strikker dem gerne alligevel ;-)

      Slet
  4. Det ser spændende ud - og mon ikke du kommer til at bruge det ? Flot er det i hvert fald.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - jeg satser på at få det brugt, men ellers har jeg nydt at strikke det.

      Slet
  5. Ja det har da en sjov facon som kan være svært at anbringe som sjal så måske som tørklæde eller vægtæppe som du selv er inde på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annelise - ja, jeg har lidt svært ved at se, hvordan det skal sidde. Det må ende som tørklæde ellers ryger det på væggen ;-)

      Slet
  6. Jeg er ved at lukke kant af, picot bliver mit valg selvom det tager en krig, flotte farver du har valgt til dit, og mon ikke der dukker billeder op efterhånden hvordan det kan bruges, vi må øve os

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte - jeg er spændt på at se det med picot'er på. Jeg opgav :-(

      Slet
  7. Åh, det skal vel bare lige slynges på den helt rigtige måde ;-) Det har garanteret været sjovt at lave :-)

    SvarSlet