03 oktober 2013

Det bliver nok nødt til

at få en ende med turene i sommerhus. De sidste 3 gange jeg har været der, har jeg startet nyt strik op – på tykkere og tykkere pinde. Sidste weekend endte jeg på p 10:

IMG_0279

2 tråde Mor Aase strømpegarn, så den bliver tyk, stor, varm og tung. Lige en sag man kan putte sig i på en kold vinterdag. Den skal nok blive god, men hold nu op hvor er det ikke nogen fryd at strikke på p 10. Godt nok vokser trøjen hurtigt, men det er nogle voldsomme bevægelser, der skal til for at forme en maske på p 10 og det kan mærkes i fingre, hænder og underarme. Pyt – den er næsten færdig.

Tilbage står så montering. Faktisk er ingen af de 3 projekter på tykke pinde monteret endnu, men det kommer vel. Om ikke andet, så når frosten for alvor sætter ind!

Clue 3 er også færdigstrikket og det har da kun gjort mysteriet endnu større. Er meget spændt på sidste clue i morgen.

12 kommentarer:

  1. Hold da op pind nr 10, det er længe siden jeg har været igang med den størrelse ;O) Glæder mig til at se resultaterne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten - det varer også længe, inden jeg kaster mig ud i p 10 igen!

      Slet
  2. Den bliver da så lækker vamset,håber du dog strikker frem og tilbage på en rundpind,ellers er det jo næsten helt umuligt ikke at få vildt ondt i armene.Jeg venter også spændt på sidste clue :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte - min lige pinde blev smidt ud for mange år siden. Jeg bruger altid rundpinde - meget mere behageligt :-) Og så er det da godt, at sidste clue kommer i morgen!

      Slet
  3. Tykke, lækre snoninger i en smuk farve - dét kan kun blive godt

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - det regner jeg bestemt også med, at det bliver :-)

      Slet
  4. Mor åse garn og jeg er ikke gode venner. Den lilla bluse ser bare lækker ud med de snoninger så er spændt på at se den færdig. Du må bare igang med monteringen.

    Jeg er så ikke kommet ret langt med den 3. clue af West Kal, for er lidt usikker på om det er rigtigt det jeg gør.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis - Mor Åse garnet er virkelig heller ikke videre behageligt at strikke med, men det bliver blødere i vask, så.... Du kan se billeder på Ravelry, hvis du er i tvivl - ellers sig til. Jeg regner med, at mit er rigtigt (bank, bank, bank)

      Slet
  5. Den ser spændende ud - og så gør det ikke lige noget at det er på p 10. Sommetider er det godt at kunne se hurtige resultater ;o) jeg er spændt på at se den færdige model

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - det er også det, jeg er gået efter. Et hurtigt resultat :-)

      Slet
  6. Bare tag en dyb indånding - det hele bliver færdigt til sidst ;-) Den ser lækker ud den trøje - superflot farve. Pas nu på nakke og skuldre med de tykke pinde ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - jeg satser virkelig på, at jeg pludseligt bliver ramt af monteringsfeber! Tingene plejer at blive færdige, selvom det godt kan tage lidt tid ;-)

      Slet