21 oktober 2013

Lige en status

Jeg har faktisk haft travlt med synålen, så:

  • orange poncho er færdigstrikket, ender hæftet og vasket – overvejer lige om der evt. skal en lille halskant på
  • den meget tykke i Mor Aase garn er helt færdig og klar til brug
  • den brune julegaveponcho ligger til tørre og så mangler der lige 2 knapper
  • den tykke tyrkise er vasket. Mangler knapper og elastik i halsen

Og hvad så? Jamen, pludselig er der bare ikke noget, der trækker, så jeg måtte tilbage til No. 26 i anden udgave. Jeg startede på den i foråret og fik så andre interesser, så den har ligget i en pose.

Nu er mønsteret på No. 26 altså ikke sådan lige til at hoppe til og fra, så jeg var (igen) meget glad for Knitcompanion, som jeg investerede i kort tid efter, at jeg fik min iPad. En rimeligt dyr app, men jeg synes, at den er hver en krone værd.

Knitcompanion havde pænt husket, hvor jeg var kommet til:

IMG_0285

Jeg nåede at blive færdig med første forstykke denne weekend og klør nu på med det andet. Der er rigtigt meget at holde styr på og Annette Danielsen er jo en mester i meget lange beskrivelser, så også her er Knitcompanion en stor hjælp. Man kan nemlig gøre nøjagtig det samme med tekst som med et diagram – få en “lineal” på, så man ved, hvor langt man er kommet:

IMG_0286

Sk… smart!

Billeder af alt det færdige følger, når lyset her i det Vesthimmerlandske tillader det!

God ny uge.

11 kommentarer:

  1. Godt du havde "gamle" projekter at tage af :-)
    Jeg har overvejet om en eller anden app var noget for mig- må vist kigge nærmere på den du skriver om her... pt sidder jeg med magnet på mit papir..men det flytter sig for nemt!.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen! Jeg er jo som sagt ret begejstret for Knitcompanion. Det er lidt nørdet, men hvis man lige bruger lidt tid på at se instruktionsvideoerne, så er man godt hjulpet.

      Slet
  2. Hvor har du været flittig.
    Jeg købte også Knitcompanion efter at have læst dit skønne indlæg om den. Jeg er også vild med den. Den er dog ikke suveræn på kør selv feriere her tyr jeg til magneter og metal.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis - jeg er glad for, at vi er flere, der er glade for Knitcompanion. Kan da godt lige se problemet på kør selv ferie :-)

      Slet
  3. Sikke flittig du har været :)
    Knitcompanion, det må jeg kigge nærmere på, det lyder spændende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten - jamen, glorien er skam også blevet pudset indtil flere gange ;-) Tror, at man kan prøve Knitcompanion gratis, men ingen: se videoerne ellers kan det virke lidt uoverskueligt.

      Slet
  4. Sikke meget du får lavet. Jeg ser frem til at se din udgave af No 26, den er ret skøn

    SvarSlet
  5. Det lyder skisme smart - kan godt forstå, du er glad for den :-) Jeg skal da også love for, at du har fået noget af pindene, men vi må jo ha dokumentation ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - hm, jeg må hellere få taget nogle billeder i en fart :-)

      Slet
  6. Det lyder sørme da som en smart app gad vide om det er en man kan få til en android telefon eller om det bare er bedst på en ipad...

    glæder mig til at se dine færdige sager

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion - den er SÅ smart, men jeg ved ikke om den fås til Android. Det var måske værd at undersøge?

      Slet