11 april 2016

Der er nu strikket

3,5 par strømper i år?!? Jeg er på den 4. type strikkepind og har været nødt til at købe en 5., da jeg ikke har fundet PINDEN endnu.

Lige en lille status på strikkepindene:

  • Knitpro i metal: Fin, fin overgang mellem pind og kabel, men for spids. Når jeg strikker strømper, strikker jeg ret stramt og om det er derfor, at jeg hele tiden fanger halve tråde med de spidse pinde, ved jeg ikke. Til alt andet bruger jeg dem med stor fornøjelse.
  • Knitpro Zing: Fin, fin pind - den bedste indtil nu, men en virkelig elendig overgang mellem pind og kabel. Igen tror jeg, at det er fordi, at jeg strikker så stramt, at overgangen giver problemer. Til alt andet er de rigtigt fine.
  • Addi: Okay pind og kabel, men den får mig alligevel ikke helt op at ringe. Samlet set dog den bedste indtil nu.
  • Knitpro træ: Lisette donerede en Knitpro træpind i den gode sags tjeneste og dem strikker jeg på lige nu. Dejlig pind, men som med Knitpro i metal, er den for spids.

Og så har jeg købt mig en bambus pind, som ligger klar til det næste par. Der går dog lige en 14 dages tid, inden den kommer i brug, så ingen indtryk endnu.

20 kommentarer:

  1. Sikke et studie du har gang i - udover de 10 pinde dagligt!
    Det er så ærgerligt med dårlig overgang mellem pind og kabel - samt det med at fange halve tråde. Værktøjet skal være i orden. Det er det halve arbejde! (Har manden min forklaret mig).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Liv - jamen, jeg tager skam den strømpestrikning meget seriøst ;-) Klog mand, du har :-)

      Slet
  2. Det var da et omfattende researcharbejde du har gang i. Det er altså lidt som en vitaminpille, det med de ti pinde dagligt, kan man mon gøre det samme med motion? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - hm, det var da en god ide med motionen :-) Er ikke helt sikker på, at det bliver lige så nemt at overholde!

      Slet
  3. Fine sokker. Det er noget af en jungle hvad strikkepinde angår. Jeg holder mig til Addi pindene, synes de er gode at strikke med :-) tak for strikkepindestudiet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Emmy - indtil nu har Addi pindene også været bedst, så'n samlet set, så er bambuspinden ikke helt vildt god, så fortsætter jeg på Addi.

      Slet
  4. Jeg skal vist have kigget nærmere på kombinationen af strømper og rundpind. Det ser interessant ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva - det er bare så meget nemmere end med strømpepindene. Ekstra bonus er, at der så heller ikke bliver pinde væk ;-)

      Slet
  5. Rundpinde er geniale! Enig med dig i vurdering af KnitPro pindene.... Jeg lever med de utilfredsstilende overgange, fordi jeg kan lide pindene og fleksibiliteten i systemet. Lige nu samler jeg ig sammen til at bestille en Signature. Jeg vil så gerne prøve en... men prisen kradser mine jyske gener!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - prisen på Signature er også svær at sluge her. Jeg må så bryde sammen og indrømme, at jeg har købt en 4 1/2, men jeg kan ikke finde strik på p 4 1/2, som jeg har lyst til at strikke lige nu, så den er ikke blevet testet!

      Slet
    2. 4,5??? Det var da vildt! Jeg bed hovedet af al skam og bestilte et sæt 3,5. Det er den pind, jeg strikker absolut mest med.
      Nu er jeg bare så spændt på min investering!!!

      Slet
    3. Jeg bestilte den åbenbart på et tidspunkt, hvor jeg troede, at 4,5 var den, jeg brugte mest - og siden har jeg ikke strikket på p 4,5 :-( Jeg skal have den testet og så evt. have sparet sammen til en 3,5 :-)

      Slet
  6. For hulen da Mette - hvorfor startede du dog også med at købe en 4,5? ;-) De strikkepinde, de strikkepinde ;-) Hvad med et projekt, der består af 1 tråd uld og 1 tråd alpaca? Nå - men det går da gevaldigt frem på strømpefronten - tænk at det kan blive til så meget med så få omgange pr dag - sejt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - jeg ved det ikke! Troede, at det var den perfekte tykkelse for mig ;-)

      Slet
  7. Interessant undersøgelse. KnitPro HAR spidse spidser ;-) Men ikke noget problem for mig - jeg strikker på alm. strømpepinde. Det er hurtigst for mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - jeg har vænnet mig til at strikke Magic Loop, så det kører bare. Har ellers ikke problemer med de spidse pinde, så det er lidt underligt, at det er et problem ved strømpestrikningen.

      Slet
  8. Desværre har jeg flere gange oplevet at Knit Pro træpindende alt for let knækker - men bortset fra det kan jeg godt lide at strikke med dem . Har du prøvet firkantede strømpepinde ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - jeg har firkantede rundpinde, men jeg får dem vendt forkert, når jeg strikker, så kanterne skærer ind i fingrene. Måske jeg skal prøve at øve mig lidt ;-)

      Slet
  9. Jeg bruger dem her: http://garnroyal.dk/symfonie-trae-strompepinde-20-cm-5-0.html og dem synes jeg ret godt om. Men ja, man skal jo vælge efter hvad man bedst selv kan bruge :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - tak, det er altid rart at høre, hvad der virker for andre :-) Man kunne jo få en god ide :-)

      Slet