27 april 2016

Det er jo nærmest uhyggeligt,

som tiden flyver afsted lige nu. Den ene uge tager den næste med en hæsblæsende fart, men det er vel tegn på, at man ikke keder sig.

Tern og Strib er færdigstrikket, selvom det pludseligt blev en anelse op ad bakke. Da jeg kom til at kigge på alle de ender, der skulle hæftes, gik gassen af ballonen og det tog mig en uge at strikke første ærme.

Forrige søndag tog jeg mig alvorligt sammen og i løbet af søndagen blev det andet ærme strikket. Nu ligger den så i et skab og skammer sig, indtil jeg får taget mig sammen til at hæfte enderne:


Der er blevet strikket rigtigt mange strikkeprøver. Jeg har ikke kunnet finde noget som helst, som jeg havde lyst til at strikke, men hver gang jeg faldt over et "måske" projekt, strikkede jeg en strikkeprøve!


Og der er strikket flere end disse!

- Posted using BlogPress from my iPad

16 kommentarer:

  1. Sikke skønne blå farver. Det er bare om at få hæftet de ender, så den ikke skal ligge og skamme sig. Brug den!

    SvarSlet
  2. Hej Liv - det siger jeg også til mig selv, men jeg hører ikke efter!!

    SvarSlet
  3. Hvor er den flot din Tern og Strib. Jeg har også altid udfordringer med at hæfte ender, men det er jo en lille sejr, når det endelig er gjort :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - tak :-) Og du har fuldstændig ret. Det er en herlig fornemmelse, når man er færdig, men vejen dertil.... ;-)

      Slet
  4. Montering kan være en overvindelse på 3-4meter....! Jeg slås med mit kantbånd til Sif!
    Og strikker også prøver... Er der mon noget i luften?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - ja for Søren. Den montering altså! Der må da være noget i luften ;-)

      Slet
  5. Altså Mette, nu sender jeg dig et ordentligt spark bagi ;-) Jeg kan ikke vente med at se den skønne Tern og Strib helt færdig, nå! Ikke for at pudse glorien (måske bare lidt, he he), men jeg monterer altid undervejs, så opgaven bliver mere overskuelig ;-) Og du må godt skære tænder nu ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - hæ, hæ. Det gør min kære datter også. Forstår ikke, hvor hun har fået det fra ;-) Der er Formel 1 i dag, så måske bliver der hæftet lidt ender på Tern og Strib. Måske ;-)

      Slet
  6. De strikkeprøver, de strikkeprøver ...
    I mine unge strikkedage var det ikke noget, jeg gjorde i. Men nu på mine gamle dage er det et absolut must.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Conny - har det helt som dig. Strikkeprøver er først for alvor kommet ind i mit liv efter, at jeg er blevet "voksen" ;-)

      Slet
  7. Synd den måtte ligge og skamme sig....håber det er klaret til Formel 1 :-)

    SvarSlet
  8. Flot i blåt skulle jeg måske sige? Håber du får det sidste med, ooog startet endnu et nyt projekt op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej - der er blevet arbejdet hårdt på sagen!

      Slet
  9. Det bliver spændende at se tern og strib i færdigmonteret tilstand. Og alle dine strikkeprøver ? det er måske før du kan sy dem sammen til set selvstændigt projekt ? ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - det var da en god ide med strikkeprøverne. Det kunne blive en ganske lystig trøje :-)

      Slet