29 marts 2006

Posten har været her

og se lige, hvad han havde med:


Tips af Vivian Høxbro. Og så er det en gave fra mit ældstebarn, hvilket jo bare gør mig endnu gladere for den. Tusind tak! Jeg har været forelsket i den poncho, siden jeg så et billede af Vivian Høxbro i den for et par år siden. Det var fra en af hendes første ture til USA. Og lige en gang mere:



MEN jeg har bestemt mig for, at jeg skal have strikket Mountain Stream tørklædet og babytrøjen færdige først. Det kommer så nok til at passe fint med, at jeg kan starte op i Påskeferien.

Mht. strikkekits har jeg det sådan, at når lysten virkelig kommer over mig (og tegnebogen tillader det), så betaler jeg glad og gerne de hårrejsende priser, men jeg køber kun et kit én gang. Får jeg lyst til at strikke den samme trøje mere end en gang, så finder jeg et billigere alternativ i garn.

Normalt har jeg ikke lyst til at strikke en trøje mere end én gang, men vi har altså bare nogle knalddygtige danske designere og mange af trøjerne er jo tidløse og spændende at strikke med geniale detaljer, som man virkelig kan fryde sig over, så det sker, at jeg kaster mig ud i mere end én.

Linda - nej, jeg tror ikke, at jeg har prøvet at spise i det hvide palæ. Jeg boede på Landstr./Hauptstr. lige midt i centrum, så vi var for det meste inde i nærheden af Ringstr. Og så på nogle lokale værtshuse i Nussdorf - ahem.

Karen - uha ja, jeg strikker altid (næsten) mine ting færdige, men der kan gå rigtig lang tid, inden jeg får dem monteret.

3 kommentarer:

  1. Hvor er det flot. Jeg betaler også med glæde prisen for et strikkekit, sålænge garnkvaliteten er er iorden. Nu må jeg altså få afprøvet Viv Høxbro.

    Ulla

    SvarSlet
  2. Hej Ulla!

    Og så er farverne endda flottere i virkeligheden. Vivian Høxbro er mindst ligeså god til at skrive opskrifter som Hanne Falkenberg. Hendes opskrifter passer og er til at finde ud af :-)

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
  3. Hi Mette,

    Tillykke med din nye VH kit! Er det ikke bare lækkert!? Jeg synes garnet er MEGET flot og en god quality men jeg har kun strikke strikkeprøve af Cables indtil videre. Din kit ser flot ud og jeg glæder mig at høre hvad du synes om garnet.

    SvarSlet