22 juli 2014

Det er altså lige før,

at jeg kaster strikkepindene i ringen. Man må ikke klage over det gode vejr. Jeg ved det godt, men helt ærligt……

Når det nu ikke går at strikke ret længe ad gangen, så har jeg kigget lidt på billeder og denne er forlængst færdig og taget i brug (ja, altså lige nu er den pakket væk). Den ser lidt underlig ud på billedet, men jeg glemte, at der var strikket venderækker på skuldrene og så går det ikke at bruge blocking boardet. Den blev vasket om senere:

IMG_0023

Fakta:

  • Mønster: Efterår af Marianne Isager
  • Garn: Ca 350 gr. Blackhill Højlandsuld
  • Pind: 3 mm
  • Ændringer: Jeg lavede en hel del om på halsen og håber, at jeg har skrevet ændringerne ned et eller andet sted, for der er andre fine trøjer i den lille bog, der er strikket over samme grundmodel og jeg kunne sagtens finde på at strikke en af dem.

Hold varmen!

14 kommentarer:

  1. Jeg Lan kun give dig ret, pinden er smidt i hjørnet, der svedes tran, sover dårligt om natten.. Så for min skyld å du gerne ønske lidt dårligere vejr, bare sådan 23 grader med en let brise, så man også kan holde til at være ude om dagen, istedet for kun om sent aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eg - helt, helt enig! Her er det ikke blevet "bedre" endnu!

      Slet
  2. Jeg stiller mig i koret med dem som er trætte af varmen :)), ellers en rigtig flot trøje

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte - det er simpelthen for meget. 23-24 gr. kan vi bedre holde til :-)

      Slet
  3. Den er da vildt flot, og det er en skøn hals, du har fået lavet
    For min skyld må temperaturen også gerne falde lidt; det er jo lige før, jeg synes, det er dejligt at gå på job - vi har nemlig aircondition :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - jeg har truet med at sætte mig i bilen og brænde diesel, mens aircondition kører på fuld styrke ;-)

      Slet
  4. Den ser skøn ud. Jeg er heller ikke så god til varmen, jeg synes jeg er såmpassiv hele tiden fordi jeg bare ikke orker noget

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Britt - ja, og man bliver så frygteligt træt uden at have lavet ret meget. Jeg gaber konstant!

      Slet
  5. Jeg har også det hæfte... men tøver lidt, for jeg synes modellerne er så firkantede... de måtte godt give lidt optisk slanke linjer!
    Jeg har overfaldet symaskinen i stedet for strikketøjet... Det er længe siden jeg har haft gang i et symaskineprojekt... Men den kant lå pludselig der og råbte efter mig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - helt enig. Modellerne er meget firkantede. Jeg ville have lavet en sommerudgave af en af dem også, men det er jeg indtil videre gået fra.

      Slet
  6. Flot trøje i gode farver. Jeg har også kigget på de 4 trøjer, men holdt igen for bliver der ikke meget hæftearbejde - eller hvordan har du klaret det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ellen - jeg strikkehæftede alt, hvad jeg kunne og så var der faktisk ikke ret mange ender til sidst. Men lidt besværligt er det.

      Slet
  7. Flot grafisk effekt :-) At være i nærheden af vand er det eneste der hjælper i denne hede - det er også ok med fødderne i en balje ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - hm, måske skulle jeg støve et vaskefad af. Slet ikke nogen dårlig ide :-)

      Slet