26 september 2014

De sidste par år

har min svigerinde fået strik i julegave. Det er ikke alle, jeg gider strikke til, men hun er glad for det hjemmestrikkede, bruger det og viser det endda gerne frem, når hun har gæster – det kan vi godt lide :-)

I går blev jeg stoppet på gaden af en bekendt, der havde set min svigerinde smutte forbi i en flot poncho. Om jeg havde strikket den? Jo, jo – det var sidste års julegave.

Eftersom det er ved at udvikle sig til en tradition, må jeg nok hellere lade være med at lave om på det. Jeg tror, at svigerinden i år skal have en Mariuskofta-look-a-like. Så vidt jeg ved, er det kun en rigtig Mariuskofta, hvis den er strikket i de “rigtige” farver og det bliver denne ikke.

Min svigerinde er til jordfarver, så jeg tror, at det bliver disse farver + en turkis eller måske orange til at give lidt pang:

IMG_0272

Jeg har været meget i tvivl, men nu er beslutningen vist taget. Det bliver med den råhvide som bundfarve.

Og så lige for god ordens skyld. Alvi bliver strikket færdig, inden jeg går i gang. Begge ærmer er strikkede, så nu mangler “kun” raglanstykket. Jeg må sige, at jeg glæder mig til at gå fra p 5 til p 3!

Rigtig god weekend.

17 kommentarer:

  1. uh jeg gad godt være på gave med dig :)

    SvarSlet
  2. Den kan da kun blive flot, sikke nogle smukke farver

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone - det satser jeg på. Synes, at det bliver for mørk med brun som bundfarve. Eller måske ikke. Svært at bestemme sig ;-)

      Slet
  3. Efter jeg kom med i Koftegruppa på facebook må jeg sige at trøjer strikkes i virkeligt mange farvesammensætninger! Prøv at blive medlem der, hvis du vi have inspiration...
    Fantastisk julegavetradition!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - jeg er med i Koftegruppa. Det er den gruppes skyld, at jeg er kommet i gang med flerfarvestrik igen. Hold nu op, de laver mange flotte ting! Så sjovt at se gamle, gamle mønstre i lidt mere moderne udgaver.

      Slet
    2. Ja... jeg er da helt vild i varmen! Holder mig til grå/hvid lige nu... men det kan ændre sig! Jeg skal lige i koftetræning igen!

      Slet
    3. Må indrømme, at jeg også er blevet helt bidt af det ;-)

      Slet
  4. Jeg tror faktisk det er på Koftegruppa at jeg har set Marius i alternative farver - og det bliver den ikke nødvendigvis ringere af :o) Også jeg er kraftigt inspireret af den koftegruppa :o) spændende med al den inspiration.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - jeg har også været omkring og kigge. Puha, hvor kribler det bare i fingrene!

      Slet
  5. jeg tror det er på koftegruppa jeg har set Marius i alternative farver - og det bliver den ikke nødvendigvis ringere af. Spændende gruppe - og masser af ting at blive inspireret af :o)

    SvarSlet
  6. Den bliver flot, hun må værre rigtig glad for dig. Godt hun sætter pris på det. :)

    SvarSlet
  7. Spændende, det kan kun blive flot i de farver!
    Jo, du har ret - ros er godt, når det er det hjemmegjorte :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten - ros kan vi godt li' :-)

      Slet
  8. Den er jeg spændt på at se i de farver :-) Dejligt når ens strik bliver værdsat :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene - ja, mon ikke. Ellers gider vi ikke ;-)

      Slet