06 november 2016

Intet er så skidt,

at det ikke er godt for noget - siges der. Det kan så diskuteres, men lige i tilfældet med julegave-strik-optrævling passer det faktisk meget godt.

Da jeg strikkede trøjen til mig selv, var de falske snoninger lige ved at tage pippet fra mig. Eller i hvert fald fra mine hænder. Snoningerne strikkes over 2 pinde og på p 2 strikkes der 1 vr, 1 r, 1 vr i samme maske. Det var mine hænder ikke glade for på p 5. Samtidig var jeg ret sikker på, at jeg ville strikke den igen, så jeg lavede en mental (!) note om at finde et andet snoningsmønster næste gang.

Nu er det bare sådan med de mentale noter her hos mig, at de har det med at forsvinde, så jeg var kommet et stykke ned på julegaven, før jeg kom i tanke om det. Da jeg så skulle starte forfra, startede jeg også med nye falske snoninger. Her er mønsteret strikket på 1 p. Meget nemmere og meget hurtigere. Ren win-win.


Det originale mønster til venstre. Det nye til højre.

Selvom det ikke bliver til voldsomt meget strik i øjeblikket, er jeg nu næsten klar til ærmerne. Jeg overvejer, om det virkelig er ved at være på tide, at der indføres internetbegrænsninger, for den iPad tager lidt for meget af min sparsomme fritid!

5 kommentarer:

  1. Ja det er en tidsrøver nogle gange...jeg kan også nogle gange ærgre mig over det...Jeg er i hvert fald blevet mere bevidst om tiden og derved begrænse det (og nogle dage mere end andre he he).
    Godt du fandt en anden måde at strikke dem på - måske du også skal finde en anden måde at gemme dine noter på....;-)

    SvarSlet
  2. Mentale noter der forsvinder ? Ha ha - hvordan kan der mon gå til .. men et flot mønster det er det nu

    SvarSlet
  3. Jeg bruger også alt for lang tid på diverse medier. Jeg er startet med at sætte min tlf på lydløs i perioeder, så forstyrrer den da ikke - næste ting bliver min PC
    Flot mønster, håber hænderne kan holde tildet

    SvarSlet
  4. God udgang på pilopperne... Og dejligt med et arbejde der glider fint af pindene.
    Det med noter lyder velkendt! Selvom jeg også somme tider får noteret... kan jeg ikke altid finde notesbogen l😉

    SvarSlet
  5. Godt du fandt en måde, Mette :-) Jeg kan også kun sige, at mine noter ofte havner et sikkert sted, hvor de er umulige at finde frem igen, he he :-) God weekend :-)

    SvarSlet