06 januar 2017

Nytårsforsætter

plejer jeg ikke at bruge. Og det kommer jeg heller ikke til denne gang, men derfor kan man jo godt have ønsker for det nye år. Det eneste jeg sådan lige på stående fod kan komme i tanke om, er at blive bedre til at få skrevet her. Instagram var jo også på papiret på et tidspunkt, men på trods af flere forsøg er jeg ikke rigtigt kommet i gang - hverken med at følge andre eller selv at få lagt op. Måske man skulle prøve igen?

Strikkeriet går stadig lidt op og ned. Mens jeg strikkede julegaver, var der bare så mange ting, jeg gerne ville strikke til mig selv og nu er der så bare ikke noget som helst, der kan få mig op at ringe.

Fik dog lige hæklet denne:



Ser lidt sjov ud på billedet, men i virkeligheden fungerer den rigtigt fint. På billedet er der et eller andet galt med proportionerne. Den er kun tænkt som en overgang til jeg finder ud af, hvad der skal ske rent hyndemæssigt. Skulle jeg finde på at hækle en mere, kommer her

Fakta
Mønster: Yarnfreak
Garn: 2 tråde Mor Aase strømpegarn
Nål: Nr. 6
Ændringer: Den yderste kant. Har bare hæklet en omgang fastmasker.

12 kommentarer:

  1. hej Mette,
    jeg er på Instagram og det er i grunden hyggeligt, men jeg foretrækker nu alligevel bloggen. IG er supernem og man kan hurtig kigge på en masse billeder, fordele et par hjerter og måske en enkelt eller to kommentarer. Men jeg er tilhænger af hele sætninger og bliver mere glad for en kommentar end for et hjerte. Måske fordi jeg af egen erfaring ved hvor hurtig de bliver fordelt ?

    strikkeglade hilsner og godt nytår
    Angelika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Angelika - helt enig. Jeg nyder at læse blogs (?) og jeg er bare ikke blevet indfanget af instagram. Jeg forsøger også at begrænse internettiden en anelse og i stedet bruge tiden på at strikke ;-)

      Godt nytår til dig også

      Slet
  2. Heller ikke her er der nytårsforsætter ...de holder sjældent længere end et par uger, ha ha.
    Sikker på pindene gløder snart igen, knus og godt nytår ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lilli - de er nemlig kun "sjove" de første par uger! Pindene er så småt i gang igen, så jeg håber, at den værste krise er ovre.

      Slet
  3. Tænk ikke at vide, hvad du skal strikke - jeg bliver fuldstændig paf ;-) Hvis du hækler en mere og putter en tynd skive skumgummi ind i midten, så har du den flotteste hynde :-) Det der med proportionerne er mega irriterende, når man fotograferer - visse legemsdele kan også komme fuldstændig ud af proportion ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen Lene, jeg havde bare så mange ting, jeg gerne ville strikke og pludselig var de bare ikke interessante mere. Smart ide med skumgummi i mellem. Og ja - når visse legemsdele kommer helt ud af proportion, så er det pga. fotografen ;-)

      Slet
  4. Nej altså - nu glemte jeg jo: Godt nytår, kære Mette :-)

    SvarSlet
  5. Da jeg lige så din overskrift tænkte jeg at det måtte handle om Garnlageret - men så vildt var det (heldigvis) ikke 😉 Insta er jeg lidt på, men jeg gider ikke rigtigt. Det går for hurtigt og jeg når næsten ikke at registrere hvad jeg ser . Her på bloggen er der bedre plads til fordybelse, så jeg prøver også at holde ved. Eneste grund til manglende nytårsopdateringer er computerbøvl. Den vil ikke uploade fotos 😡 Strikkekrise ? Tror du ikke bare at underbevidstheden arbejder og snart spyr en masse ideer Til projekter ud?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hm Mona jeg tog faktisk sådan et år uden indkøb af garn engang og det endte ud i, at jeg gik fuldstændig amok, da jeg "måtte" handle igen, så det gør jeg ikke mere :-) Og det er jo også vigtigt med et pænt stort lager ;-)

      Underbevidstheden er i gang og jeg har printet indtil flere opskrifter så mon ikke, at der er gået hul på bylden.

      Slet
  6. Godt at du er her, for jeg kan slet ikke overskue instagram... Det bliver en stor blanding af alt muligt når jeg scroller ned af... Og hvis jeg vil læse blogs om garn og farver.... Så må jeg rundt en tur i blogland

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er altså heller ikke for vil med Instagram, Ellen. Nyder blogs :-)

      Slet