03 november 2017

Hov, endnu en måned, der bare forsvandt

Ved ikke helt, hvor den blev af? Men jeg kan se, at de allerede er i gang med at hænge julepynten op over hovedgaden, så det må betyde, at en højtid nærmer sig.

Jeg har strikket og strikket på Stephen West sjalet og blev endelig færdig i aftes. Jeg gik lidt i stå, da jeg så de første færdige, for faconen er ...... alternativ, men blev enig med mig selv om, at det skulle være færdigt. Her er det endnu ikke helt færdigt:


Ind i mellem har jeg strikket på en Variant og den raglan er jeg fuldstændig vild med. Varianten er strikket i ene glatstrikning og med SW på pindene også, var det faktisk ren afslapning med strik, der ikke skal tænkes til.


Fakta:
Mønster: Varianten III fra Hyggestrik
Garn: 13 ngl. Mor Aase købt i Rema 1000 engang. Skrækkeligt stift garn - lidt underligt for det er faktisk et Sandnes garn. Simpelthen så ubehageligt at strikke med, men det bløder op efter vask og bliver helt ok.
Pind: Jeg måtte på en p 5. Ærme- og halskant på p 4,5.
Ændringer: Jeg lavede den med A-facon og forkortede ærmerne lidt. Jeg må ret tit forkorte ærmerne, for jeg har det bedst med ærmer, der kun lige går til hånden - ellers kommer de i vejen.
Hit or sh*t?: Klart hit.

Faktisk er den så stort et hit, at jeg måtte på lageret og kigge efter mere Mor Aase garn. Der var garn til en Variant mere, så jeg er allerede i gang. Det her naturfarvede garn er langt blødere end det farvede, så det er en nydelse at strikke med - i forhold til den anden altså.


Fik jeg sagt, at jeg er vild med den raglan?


Arbejdet kalder, men når jeg kommer hjem, står den på hæftning af en trillion ender på SW sjalet og så skal der strikkes Variant.

Rigtig god weekend.

4 kommentarer:

  1. Ja... Vupti forsvandt oktober... og alle julekatalogerne vælter ind i postkassen...Der er bedt om ønskesedler...Hjælp; jeg er kommet i den alder, hvor jeg skal vride hjernen for at skrive en pæn ønskeseddel!
    Det SW sjal er lidt for... alternativt til min smag... Han har så mange spændende teknikker i sine sjaler, men faconen skal altså også fungere!
    Den Variant er flot .. Og den raglan er rigtig flot! Jeg troede faktisk at Mor Åse garnet var noget stridt sokkegarn... Men du bruger det til trøjer?
    God weekend med alle enderne!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne - den alder er jeg også kommet i. Overvejer at ønske mig en tømning af kælderen af ungerne. Det meste er nok alligevel deres :-)

      Jo Mor Aase garnet er ret så stridt at strikke med - meget af det i hvert fald - men bliver blødere i vask. Den lyse er faktisk ret blød og lækker. Jeg er ikke det mindste uldforskrækket, kan tage det meste uld på bar hud uden problemer, så.... Den blå skal bruges på arbejde, så det vigtigste er, at den er slidstærk og varm - og det er den :-)

      Alle enderne er hæftet og sjalet ligger til tørre. Det var sjovt at strikke, men jeg er nu ikke sikker på, at jeg nogensinde får det brugt. Underlig facon :-)

      God weekend.

      Slet
  2. Den raglan er flot. Jeg må vist også have kigget nærmere på den variant. Og SW sjalet glæder jeg mig til at se live. Måske jeg også skulle overveje en kal engang, hvis jeg får mod til det ; o)
    4 uger? her røg der 2 måneder. Jeg har brugt hele formiddagen bare på at få computeren igang + få den til at indlæse billeder. De nyeste (altså dem af den trøje, der lige er blevet færdig og som jeg derfor gerne ville blogge om) nægtede den at tage ind. Så ingen indlæg fra mig idag. Men jeg blev da færdig med den elendige trøje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mona - vi kaster os ud i den næste SW Kal :-) Hæ, hæ - intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. Dejligt at få den trøje færdig ;-)

      Slet