31 januar 2006

En stor tak

til det danske herrelandshold i håndbold. Den flotte og spændende kamp i søndags gjorde, at jeg simpelthen speedstrikkede (især i anden halvleg) for at holde nerverne i ro. Resultatet blev:



Og med den anden side ud:


Selvom farverne er lidt alternative, er den da blevet vældig kæk og ejerinden vil da i hvert fald kunne ses i sneen!

Jeg gider simpelthen ikke at strikke en hue mere lige nu, så nu går jeg i gang med at færdiggøre nogle hængepartier. Det første bliver et Kauni sjal, som jeg næsten er færdig med. Derefter skal der lige hæftes ender på et Skakmat tørklæde. Mon så ikke, at jeg kan tillade mig at starte et nyt strikketøj op, inden jeg går lidt videre i bunken af ufærdige/umonterede?

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Sikke en fed hue. Har godt lagt mærke til at folk ude på nettet strikker dobbelthuer og nu kan jeg jo se en opskrift. Altså nu tænker jeg lige i mit eget garn, men det kunne da se sejt ud med smalle striber på en side og brede på den anden. Den der "The purl stitch" er den god?
    hilsen Mie/nusseognoerkle.dk

    SvarSlet
  2. Hej Mie!

    Jeg forsøgte at overtale min datter til noget multifarvet på den ene side, for det synes jeg ville være flot, men den var hun ikke med på. 2 slags striber ville garanteret også være fint.

    Hm, jeg ved ikke rigtig med The Purl Stitch. Det eneste jeg har strikket fra den er huen - den er til gengæld rigtig god. Jeg synes faktisk, at The Knit Stitch er bedre.

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
  3. Fed kombi - hende kan man da finde i en menneskemængde!! :o)

    SvarSlet
  4. Hej Bettina!

    Ja, hun bliver ikke svær at finde! Hun har selv valgt farverne og det er lidt sjovt, for når det drejer sig om tøj, er hun ellers ikke den, der vælger farver med gang i.

    SvarSlet