19 januar 2010

Kjole

Ballonkjolen er sådan set færdig – eller var. Jeg prøvede den på og der var altså noget mere ballon end kjole i den! Havde mine forældre meldt deres ankomst, var min far med det samme blevet sat til at trævle op. Han er en tålmodig mand, så når der skal trævles op, vindes garn eller vikles filtret garn ud, går jobbet til ham!

Nu kom mine forældre ikke lige forbi, så i stedet smed jeg kjolen i vaskemaskinen. Jeg fik også kigget på billedet på opskriften og okay – der er en grund til, at den hedder ballonkjole :-)

Før vask:IMG_0245Selvom billedet ikke er det bedste, kan man vist godt fornemme, hvor “bumlet”, den var. Det har turen i vaskemaskinen hjulpet på, men nu synes jeg, at den er for lang. Det er der råd for, men jeg venter lige på dommen fra Laila og Lisette, som heldigvis kommer forbi i aften!

5 kommentarer:

  1. Hej Mette
    Ja, jeg medbringer også min udgave af ballonkjolen.... så kan vi sukke i fællesskab..... jeg sukker over overstykket, kan simpelthen ikke fatte det!!
    Nå men, jeg kører hjemmefra i pausen, så jeg kommer nok blæsende ind ad døren ;-))

    SvarSlet
  2. så kan jeg jo passende tage min nr. 2 med, så kan vi sukke sammen, eg skal jo ikke se håndbold??? eller er det fodbold det drejer sig om

    SvarSlet
  3. Hej Lisette - det bliver dæleme spændende at se din kjole!!! Overstykket skal vi nok få dig i gang med :-)

    Hej Laila - det kan da ikke passe, at du skal sukke over nr. 2. Kører den ikke på rutinen? Det er håndbold, vi skal se og du kan jo risikere at blive helt grebet af det ;-)

    SvarSlet
  4. Jamen god fornøjelse da :-) Det lyder til, at du nok skal blive trøstet, jeg håber den ender med at blive så du kan bruge den :-)

    SvarSlet
  5. Hej Lene. Dommen blev optrævling af nederste del og så ellers på den igen. Jeg tror aldrig før, at jeg har strikket så meget om på en ting - men det skal altså prøves :-)

    SvarSlet