20 april 2006

GAAA igen, igen

Jeg har kastet håndklædet i ringen, hvad GAAA angår. Jeg kan simpelthen ikke tage mig sammen til at strikke de uens firkanter. Min hjerne slår knuder på sig selv bare ved tanken - selvom jeg har set de fantastisk flotte tæpper, der allerede er færdige.

Så opdagede jeg Curlicue, som ganske vist er et babytæppe, men med mit tykkere garn og pinde satser jeg på, at tæppet ender med at blive lidt større end et babytæppe. Starten er gået:



og det er utroligt sjovt at strikke. Det ligner ikke meget i øjeblikket, men jeg er på en pind med forkortede rækker i begge ender og så er det ikke nemt at få det til at se ud af noget. Kanten kan dog ses. Curlicue er mit morgenstrikketøj. Jeg er nemlig så heldig at have ca. 1 times strikketid for mig selv om morgenen og det nyder jeg.

Ellers er det stadig Tips, der strikkes på:



Jeg er så imponeret af skyggestrik. Det er dog en fantastisk effekt, man kan lave bare med 2 farver garn og strategisk placerede ret- og vrangmasker.

Og Karen - Tovværk strikker jeg ikke på lige nu, men den ender helt sikkert ikke som en UFO, for jeg er ikke træt af den. De andre ting er bare meget mere spændende lige nu!

Til slut et billede til søster:



For mindre end en uge siden var der ikke antydning af, at blomsterne skulle være lige på nippet til at springe ud, men nu.....

6 kommentarer:

  1. Kære Mette,
    Hvor er blomsterne fine. Ja, nu går det stærkt. Også med Tivoli. Glæd dig til at se den :o)
    Knus

    SvarSlet
  2. Jamen, jeg glæder mig meget til at se den, men den er vel færdig, inden jeg når over ;-) Tjah, så må vi vel ud og se på garn (igen).

    Knus

    SvarSlet
  3. Hej Mette,

    Du har rigtig travlt med mange spændende projekter! Jeg har ikke begyndte på min toværk men har strikket en Debbie Bliss bolero færdig. Nu arb jeg bå en sjæl og vil i gang men endnu en Debbie Bliss. Garnet har jeg købt i USA.

    Ja, foråret er nåede her også...alt var brun i skoven i torsdags men idag er hele skov bund grønt og amenomer er på vej.

    SvarSlet
  4. Hej Karen!

    Jeg regner da med, at jeg skal se ALT det garn, du har købt i USA???

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
  5. Jeg skynder mig at strikke alt det jeg kan, så vi snart skal se på mere garn :o).
    Og Karen, dit får vi vel at se i denne uge?
    Knuser

    SvarSlet
  6. Jeg skynder mig at strikke alt det jeg kan, så vi snart skal se på mere garn :o).
    Og Karen, dit får vi vel at se i denne uge?
    Knuser

    SvarSlet