20 august 2008

Tørklæder igen, igen

Jeg har nu strikket i alt 4 stk. tørklæder på p 7 og så er den ged vist også ved at være barberet. Det kommer i hvert fald til at tage lidt tid, inden jeg evt. strikker flere. De to sidste er strikket i noget sjovt 100% akrylgarn. Tørklæderne er bløde og lækre, men jeg kunne simpelthen ikke strikke akrylgarnet på mine Knit Picks strikkepinde. Mine hænder blev helt klamme, hvilket ellers aldrig sker. På sådan et tidspunkt er det godt nok vigtigt at have mange forskellige typer strikkepinde at vælge imellem!!! Til sidst faldt valget på Denise strikkepindene i plastik. Plastikpinde til plastikgarn og så gik det "derudaf".

Der bliver kun strikket tørklæder i øjeblikket. Tørklædet af moskusgarn er trævlet op 3 gange. Det garn er så lækkert, at det skal være det helt rigtige mønster, men hvis jeg ikke holder fast ved det mønster, jeg nu er gået i gang med, er jeg bange for, at jeg får slidt garnet op ved alle de forsøg. Altså holder jeg fast ved dette 4. mønster. Regner jeg med. Tror jeg nok. Måske!

Billeder må vente, for mit kamera er rejst til Schweiz med mellembarnet. Det giver mig så chancen for at anskaffe et nyt, som jeg håber at modtage en af de nærmeste dage. A pro pos mellembarnet så må jeg da nok sige, at den navlestreng var noget sværere at kappe for mig, end jeg havde troet - hold da op!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar