04 marts 2010

Det er de små ting, der tæller

i hvert fald her hos mig i øjeblikket. Der er overhovedet ingen lyst til at strikke på ting, der er ret meget større end tørklæder, så der måtte lige endnu et på pindene.

I betragtning af at jeg faktisk meget sjældent har brugt tørklæder eller sjaler, så har jeg strikket rigtigt mange. De ligger og pynter i skabet :-) Men denne afsindigt lange og kolde vinter har alligevel fået mig i gang, så Heart to Heart tørklædet er blevet brugt flittigt.

Først overvejede jeg at strikke et Baktus eller endnu et Evelyn Clark tørklæde, men så så jeg, at der på Garnstudio ligger en opskrift af samme type og formen er jo lidt anderledes.

Det er ren automatstrik, men resultatet er rigtigt fint:

IMG_0269

Formen er jeg altså lidt vild med. Tørklædet sidder rigtigt godt og snipperne er så tilpas lange, at de ikke pludseligt smutter om på ryggen og dermed tørklædet på gulvet/fortovet/vejen etc.

Fakta:
Mønster: Drops FA-116
Garn: Opal – tror jeg
Pind: 3½ – opskriften siger p 3, men det syntes jeg, blev for fast. Jeg strikkede 80 p (40 riller), inden jeg lukkede af
Hit or sh*t?: Helt bestemt hit

6 kommentarer:

  1. Hvor er det et dejligt tørklæde- godt at vide, at det er tilpas langt- det har jeg nemlig sommetider problemer med, at det ikke vil blive siddende.

    SvarSlet
  2. Hej Karin - jeg er meget glad for mit. Jeg plejer nemlig at slås med, at tørklædet vil glide ned! Lige nu overvejer jeg et rigtigt kedeligt ensfarvet (råhvidt) tørklæde - men samtidig satser jeg på, at det bliver forår ;-)

    SvarSlet
  3. Hej Mette
    Jeg har også strikket det tørklæde og jeg er simpelthen så glad for det. Det er meget meget bedre end Baktus og så er det så nemt at sætte, så det også ser ordentligt ud. Og hvor er det dejligt med automatstrik :-))

    SvarSlet
  4. Hej Jane. Jeg er SÅ enig. Det er nemt at sætte og ind i mellem er automat-strik det bedste, der findes :-)

    SvarSlet
  5. Det er jo vigtigt at huske, at de "små" ting tæller - og det tørklæde er lækkert :-) Formen ser interessant ud :-)

    SvarSlet
  6. Hej Lene - nemlig :-) Jeg var lidt "luren" ved faconen, inden jeg gik i gang, men den er rigtig fin på. Jeg sætter det tættere på halsen (det skal jo varme ;-)) end de gør på Garnstudios billede.

    SvarSlet