29 januar 2012

Der sker ikke

meget på strikkefronten lige nu. Der er ikke rigtigt noget, der kan "hidse" mig op. Jeg strikker stadig på ponchoen, men det bliver ikke til ret meget.

Hæklenålen bliver motioneret lidt:

Jeg ville egentligt have hæklet et par grydelapper til mellemste og fandt bomuldsgarnet fra Brugsen frem. Hæklede og hæklede indtil det gik op for mig, at grydelappen blev både meget mindre og meget tyndere end de blå. Kiggede lige på banderolerne og så viste det sig Søren Dansemig, at Aldi bomulden har en løbelængde på 125 m, mens Brugsens er på 165 m.

Altså blev Brugsens droppet og Aldis fundet frem igen. Denne gang bliver de blå/lilla. Sidder og overvejer, om der skal strop på eller ej?

Opskriften har jeg ændret lidt på igen, så den nu er et sammensurium af forskellige opskrifter, som er fundet på nettet.

God håndboldkamp :-D

Mette G.

7 kommentarer:

  1. Ærgerligt, at garntykkelsen ikke passer. Men de er da utrolig flotte.

    SvarSlet
  2. Sådan går det når man ikke tjekker løbelængde, host host, var også sket for mig.
    Det er nogle flotte grydelapper du har lavet.

    kh. Lis

    SvarSlet
  3. Hej Erna - jeg prøvede også med dobbelt garn, men så blev de alligevel for tykke :-)

    Hej Lis - nemlig ;-)

    SvarSlet
  4. Det er en sød grydelap:)

    SvarSlet
  5. Skønne retro grydelapper, der får mig til at tænke på min bedstemors køkken.

    SvarSlet
  6. Hej - et hurtigt tak. Jeg skal i gang med flere :-)

    SvarSlet