07 februar 2006

GAAA

Jeg kæmper med GAAA - det gør jeg virkelig. Jeg kan ikke klare, at firkanterne ikke bliver lige store. Jeg ved godt, at man kan blokke sig ud af det, men det irriterer min matematiske hjerne enormt.

Jeg har strikket 2 firkanter - på nr. 2 stoppede jeg en hel mønsterrapport tidligere end angivet, men den er stadig en del længere end nr. 1.


Det tænkte jeg så over et stykke tid. Fandt den allernemmeste firkant og besluttede mig for, at så strikker jeg da bare 4 strimler med hver 5 af disse felter og gik i gang:


Men kan jeg holde ud at strikke 20 ens felter?? Det vil tiden vise, jeg er langt fra sikker. I mellemtiden:


Jamen, hvad er det? Er det ikke? Jo, det er det - endnu en Harlequin Cap. Begejstringen vil ingen ende ta'!

5 kommentarer:

  1. Hej Mette,
    Som du kan se i min blog, så havde jeg samme problem med det omtalte felt - det bliver mindst 10% for stort (højt), hvis du strikker det som der står i opskriften. Jeg sluttede bare, da feltet var kvadratisk og det ser helt fint ud :-)))
    http://piatoft.blogspot.com
    Mvh
    PiaT-Køge

    SvarSlet
  2. Hej Mette,
    nikker energisk - det forstyrrer også mig, men jeg skal edderpetervæltemig nok få det til at passe! Jeg kalkulerer allerede med at strikke diverse felter om, eller måtte arrangere felterne efter et størrelse - so be it. Samlet set tror jeg næppe, at jeg kommer op på tæppestørrelse med 24 felter, men så må jeg jo strikke en bredere kant - eller nå'ed. Sjovt, synes jeg nu det er at strikke firkanter.
    /Lene L., Ebeltoft

    SvarSlet
  3. Hej Pia og Lene!

    Jeg havde set i din blog Pia, at du havde forkortet et felt, jeg havde bare ikke lagt mærke til, at det var dette felt :-)

    Lene - den montering glæder jeg mig til at følge med i :-)

    Jeg fortsætter også, for tæppet vil jeg jo gerne have!

    Hilsen
    Mette

    SvarSlet
  4. Altså - jeg har tilladt mig den luksus at gå ud fra, at originalfelterne har samme skavank, og da jeg ogås kan mærke, at alt efter mønster og pindestørrelse er felterne mere eller minder "elastiske", så er jeg sikker på, at det hele ordnes til sidst ved en gang udblokning - og ved en fornuftig sammensætning af felterne. :o)
    Ikke at det skal ødelægge min glæde ved at strikke tæppet, i hvert fald - jeg tænker faktisk ikke så meget over det undervejs. :o)

    SvarSlet
  5. Hej Bettina!

    Jeg er også sikker på, at tæppet bliver fint - Ullas ser jo rigtig flot ud. Det irriterer mig bare grænseløst, at felterne ikke er samme størrelse - fuldstændig tåbeligt, men...... :-)

    SvarSlet